Tradycyjnie sernik i szarlotka

Udostępnij artykuł

W połowie września sieć KFC poszerzyła swoje menu o ofertę deserów. Tym samym weszła ona w nowy segment rynku usług gastronomicznych. – Wprowadzenie do sieci KFC bogatej oferty deserowej wynika z analizy potrzeb naszych klientów oraz sytuacji na rynku usług gastronomicznych. Chcemy dać naszym gościom możliwość zjedzenia pełnego posiłku w restauracjach KFC, co dla wielu oznacza zakończenie obiadu czy lunchu słodką przekąską – powiedziała Anna Bednarska, Marketing Manager KFC. –Ten rewolucyjny krok to również przemyślana decyzja biznesowa, bowiem segment kawy i deserów jest najszybciej rosnącym w branży gastronomicznej – dodaje. Nowa oferta obejmuje różne rodzaje kawy i deserów. W ofercie deserów znalazły się takie pozycje jak: Apple Volcano, Chocolate Volcano, Cheesamisu oraz Wiśniowy deser jogurtowy.
Pączek i wuzetka u Bliklego
Jak opowiada Marta Rutkowska, specjalista ds. marketingu z sieci A.Blikle, najczęściej kupowane desery w lokalach Blikle to pączek, pączek staropolski, sernik Cafe Blikle, wuzetka, ekler śmietanowy, napoleonka, placek makowy oraz torty dziecięce (również na specjalne zamówienia). Ostatnio sieć zrewitalizowała tort marcepanowy „Generalski” oraz poszerzyła swoją ofertę o nowy produkt – czekoladę – która jest oferowana w czterech smakach: gorzka, deserowa, mleczna oraz chili.
Najczęściej zamawiane produkty przez restauratorów w firmie Vandemoortele Polska Sp. z o.o. to: jabłecznik kremowy z kruszonką i karmelem, tarta jabłkowa z migdałami oraz murzynek z czekoladą. Zdaniem Przemka Konrada z Vandemoortele pozycje, które stale powinny gościć w menu każdej restauracji to zdecydowanie jabłecznik oraz tarta jabłkowa, a więc bogatsza wersja klasycznej szarlotki. – Murzynek też jest godny „prawdziwego” restauratora – dodaje.
Zdaniem Marty Rutkowskiej, w menu lokali gastronomicznych powinny znaleźć się z segmentu ciast: pączek, pączek staropolski, ekler śmietanowy, tarta kasztanowa, Marcello oraz Dachówka z migdałami; z segmentu tortów: tort marcepanowy i czekoladowy „Generalski”, tort Filharmonia i orzechowy oraz strucla makowa Antoniego i florentynki. – Jeśli chodzi o desery powinny to być takie pozycje, jak: Creme Brulee z wanilią, mus czekoladowy, sernik, strudel wiedeński na ciepło oraz szarlotka na ciepło – podsumowuje przedstawicielka sieci.
W i coffee ciasta tradycyjne
Ciasta do sieci kawiarni icoffee dostarczane są przez wyselekcjonowanych, lokalnych dostawców w danym regionie. – Dostarczane są one bezpośrednio z pracowni cukierniczych. Nasi dostawcy są przez nas bardzo starannie dobierani, tak aby we wszystkich naszych kawiarniach były dostępne wyśmienite ciasta. Zamówienia składane są na bieżąco przez poszczególne kawiarnie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Codzienna możliwość dostawy ciast wpływa na to, iż są one zawsze świeże. Dbamy o to, aby były przygotowywane z surowców najwyższej jakości – mówi Angelika Parys, główny specjalista ds. zarządzania produktami icoffee. Jak przyznaje, klienci lubią przede wszystkim ciasta tradycyjne. – Niesłabnącą popularnością cieszą się szarlotka i sernik. Jesienią promujemy szarlotkę na ciepło z lodami i bitą śmietaną. Naszym gościom odpowiadają także ciasta z orzechami, np. tort typu Skinckers czy tort kajmakowy. Na bieżąco uatrakcyjniamy naszą ofertę ciast i dostosujemy ją do potrzeb konsumentów. W Warszawie w okresie letnim serwowaliśmy naszym gościom tradycyjny, pyszny sernik z jagodami, a pod koniec lata z malinami. We wszystkich kawiarniach icoffee można było skosztować sernika z truskawkami bądź wiśniami – dodaje Angelika Parys. Według niej to, co powinno się znaleźć w menu, to tradycyjne polskie smaki, czyli szarlotka i sernik. Urozmaiceniem oferty powinny być przyciągające wzrok swoim wyglądem torty, np. z wiśniami czy orzechami. Ci klienci, którzy poszukują innych smaków niż tradycyjne powinni także znaleźć coś dla siebie. Dla nich sieć przygotowała Tiramisu czy też inne ciasta o smaku kawowym, np. tort kawowo-czekoladowy czy też ciasto Latte Macchiatto, które wyśmienicie komponuje się z kawą.
Marchewkowe nowością
Desery mają stałe miejsce w ofercie prawie każdej kawiarni. Zwykle są to: szarlotka, sernik oraz ciasta czekoladowe. Nowością, która na stałe zagościła w wielu lokalach jest ciasto marchewkowe. Oferuje je np. sieć W biegu cafe. Tutaj klient może spróbować musu czekoladowego lub jogurtowego, kruszonki z owocami leśnymi, ptysi czekoladowych czy kremu brule.
Coffeeheaven – jeśli chodzi o same ciasta – oferuje aż dziesięć pozycji. Są to m.in: chocolate extreme (połączenie belgijskiej czekolady z intensywnie czekoladowym biszkoptem), caramel brownie Tower (kompozycja gęstego karmelu między warstwami brownie, smak podkreślają zapieczone w miodzie orzechy ziemne), oreo dream (biała i mleczna czekolada zamknięta w śmietanowym nadzieniu z kawałkami ciasteczek), ciasto migdałowe ze snickers, karmelowa pasja (ciasto orzechowe, nasączone alkoholem, przełożone gęstym karmelem i warstwą bitej śmietany), ciasto migdałowe z daim oraz brulée chocolate cheesecake (biała, mleczna i ciemna czekolada zamknięta w kremowym serniku wraz z kawałkami czekolady).
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.04.2010
Aktualizacja: 21.04.2010