Vouchery od Sun & Snow przepustką do półturystyki

Udostępnij artykuł
Sieć reaguje na rosnąca popularność zjawiska workation i dostosowuje swój voucher do zmieniającego się rynku pracy i benefitów pozapłacowych. Dzięki ofercie Sun & Snow, firma może wysłać pracownika do kurortu, gdzie przez kilkanaście dni będzie pracował zdalnie. Po godzinach pracy, będzie miał możliwość skorzystania z atrakcji turystycznych. Tego rodzaju benefity mogą być wykorzystywane przez firmy np. jako forma nagrody dla najlepszych pracowników lub czynnik motywacyjny. 

Zanim wybuchła pandemia i wprowadzono szereg ograniczeń w przemieszczaniu się, praca zdalna należała do jednych z bardziej pożądanych benefitów pozapłacowych. Wielu pracownikom kojarzyła się z wyjątkowym przywilejem. Jednak, wraz z koniecznością wykonywania pracy zdalnej, jej charakter uległ znacznej zmianie. Od marca 2020 roku, stała się ona codziennością wielu pracowników i jeszcze na długo nią pozostanie. Choćby jako część modelu hybrydowego, stosowanego przez wiele firm.

Według raportu wydanego przez firmę Gartner, do końca 2021 roku, 51 procent wszystkich pracowników, którym do wykonywania swoich obowiązków potrzebny jest jedynie komputer, będzie pracować zdalnie. Dla porównania w 2019 roku było to tylko 27 procent. Biorąc pod uwagę fakt, że wraz z pracą zdalną, wiele benefitów straciło sens, pracodawcy i działy HR nie przestają poszukiwać nowych sposobów podtrzymania motywacji pracowników.

Firma Sun & Snow, która zajmuje się wynajmem apartamentów wypoczynkowych, wprowadziła w ostatnim czasie rozwiązanie oparte o popularne vouchery. Mogą być ciekawą alternatywą dla klasycznej pracy zdalnej.

ŚWIAT HOTELI – CZERWIEC-LIPIEC 2021
>> KLIKNIJ, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNYM WYDANIEM <<

Wiemy, że po ponad półtorarocznym home office, pracownicy czują się niesamowicie zmęczeni. Domowe warunki nie zawsze pozwalają na efektywną pracę, a często nawet ją uniemożliwiają. Pogodzenie służbowych i prywatnych obowiązków, czasami na ograniczonej przestrzeni, wywołuje wiele negatywnych skutków. Ich eliminacja leży zarówno w interesie pracowników, jak ich pracodawców. W związku z tym coraz częściej obserwujemy trend polegający na wynajmie apartamentów przez firmy oraz przeznaczeniu ich do pracy zdalnej. Oferują w ten sposób swoim pracownikom odskocznię od codzienności i możliwość uprawiania turystyki w czasie wolnym. W naszej ofercie znajdują się apartamenty, które doskonale się do tego nadają. Oprócz możliwości prywatnej rezerwacji, oferujemy również vouchery, które stanowią świetny benefit finansowany z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS)’’ – mówi Mariola Skorupa, Product Manager w Grupie Sun & Snow.

W ofercie Sun & Snow znajdują się vouchery do wykorzystania w jednym z ponad 2 tys. apartamentów w całej Polsce.

Czas realizacji – 24 miesiące.

Obok pobytów indywidualnych popularność zyskuje wynajem korporacyjny. Polega  to na tym, że pracodawcy sami wynajmują apartamenty i udostępniają je pracownikom. Coraz częściej również pracownicy wybranych korporacji czy kadra zarządzająca patrzą pozytywnie na te rozwiązania. Wpływają na swoje działy HR, by poszerzyły ofertę dostępnych benefitów. Dowolność w wyborze benefitów pozapłacowych, a także miejsca i czasu ich realizacji to skuteczny system motywacyjny. Daje satysfakcję zatrudnionym i wygodę kadrze zarządzającej. Spędzanie wolnego czasu, dostosowane do indywidualnych upodobań i wypoczynek będą coraz popularniejszymi kategoriami świadczeń pozapłacowych, co wynika z najnowszych danych dotyczących trendów w branży HR – dodaje Mariola Skorupa.

W sezonie 2021/2022 popularność workation, czyli pracy z miejsc typowo urlopowych, będzie zapewne większa niż benefitów związanych z pracą stacjonarną w biurze. Przykładem może być dofinansowanie do posiłków, które było jednym z bardziej cenionych benefitów pozapłacowych. Takie dopłaty w dobie pracy zdalnej straciły na wartości, a pracownicy oczekują, że zostaną zastąpione nowymi, dostosowanymi do panującej rzeczywistości, korzyściami.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 29.07.2021
Aktualizacja: 29.07.2021