Współpraca łódzkiego Gastronomika i Selgros rozwija się. Firma partnerem strategicznym konkursu organizowanego przez szkołę

Udostępnij artykuł
27 października w Zespole Szkół Gastronomicznych w Łodzi odbył się finał I Ogólnopolskiego Konkursu Gastronomicznego „Kuchnia Roślinna” im. Zbigniewa Kopyckiego. W konkursie wzięli udział uczniowie z całej Polski. Finaliści zmierzyli się w dwóch kategoriach – kuchnia wegetariańska oraz carving. Partnerem strategicznym wydarzenia był Selgros Cash & Carry, a w jury zasiadali eksperci Instytutu Kulinarnego Transgourmet – Bartosz Peter oraz Marek Burkacki.

Konkurs podzielony był na dwa etapy. W pierwszym uczniowie szkół gastronomicznych – w zależności od konkurencji –  przesyłali receptury i zdjęcia potraw lub prac w technice carvingu. W drugim autorzy tych najlepszych, wyłonionych przez jury, wzięli udział w finale.  Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem, napłynęło ponad 100 zgłoszeń. Były one oceniane na podstawie kilku kryteriów, m.in. nawiązania do tematyki, kreatywności oraz użytych technik. W trakcie zmagań uczestnicy przygotowali dwa talerze degustacyjne i jeden do zaprezentowania przed publicznością. Oceniane  było wszystko – przygotowanie i czystość stanowiska, zastosowanie prawidłowych technik kulinarnych, ale przede wszystkim wygląd, smak i aromat przygotowanej potrawy. W konkurencji carvingowej wszyscy finaliści kierowali się sezonowością i wybrali do swojej pracy dynię. Byli oni oceniani pod względem kreatywności, użytych techniki, staranności oraz trudności cięć. Obecność ekspertów kulinarnych sprawiła, że emocje były porównywalne z udziałem w telewizyjnym show.

IMG_8193.jpg

Kuchnia wegetariańska i wegańska to nieskończone możliwości. Zachęcanie uczniów szkół gastronomicznych do przygotowania dań kuchni roślinnej, pokazywanie możliwości włączenia ich w różnej formie do codziennego menu niesamowicie rozbudza ich kreatywność. Udział w konkursach kulinarnych oraz szkolenie się jest niezbędne w karierze młodego kucharza – mówi Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet i Kapitan Reprezentacji Narodowej Kucharzy Polski. Bez solidnych podstaw nie jest możliwy dalszy rozwój. Podczas warsztatów, szkoleń czy pokazów można zaobserwować umiejętności innych kucharzy, ale także otrzymać wiedzę na temat produktów, technik kulinarnych czy najnowszych trendów – dodaje Peter.

Zwycięzcy z Łodzi

Uczniowie mieli możliwość przygotowania dań pod okiem najlepszych fachowców oraz nawiązania kontaktów, które mogą pomóc im po zakończeniu szkoły w znalezieniu pracy w najlepszych polskich restauracjach. Zwycięzcami zostali Marta Szcześniak i Krzysztof Krawczyk z łódzkiego Gastronomika. Przygotowali gołąbki z kurkami na maśle, czosnkiem, cebulą, ciecierzycą, olejem truflowym na puree szczawiowym z olejem z pestek dyni aromatyzowanym tymiankiem, z flambirowaną dynią jako dodatkiem. Konkurencję carvingową wygrała Monika Konieczny z Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 w Opolu. Jurorzy byli pod ogromnym wrażeniem prac. Wszyscy finaliści zostali nagrodzeni przez partnera strategicznego Selgros Cash & Carry bonami zakupowymi.

IMG_7461.jpg
We wrześniu tego roku łódzki Gastronomik oraz  Selgros Cash & Carry podpisali umowę o współpracy

Dzięki niej uczniowie mogą korzystać z wszechstronnego doświadczenia firmy. Selgros od lat pomaga szkołom gastronomicznym, inwestując w najmłodsze pokolenie przyszłych szefów kuchni i ekspertów gastronomii. W ramach współdziałania uczniowie mogą korzystać z wiedzy ekspertów kulinarnych, poznać najnowsze trendy i rozwinąć swoje umiejętności poprzez regularne zaproszenia do Instytutu Kulinarnego Transgourmet.

IMG_8715.jpg

Mają również możliwość odbycia praktyk zawodowych w hali Selgros, co pozwala uczniom na poznanie realiów branży HoReCa od momentu powstania produktu, aż do chwili gdy trafia on na talerz w restauracji. Ponadto zaznajomienie się z nowoczesnymi technologiami i standaryzowanymi procesami podczas wizyt w hali Selgros  ułatwia start kariery zawodowej.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.11.2021
Aktualizacja: 08.11.2021