Zmywanie pod kontrolą

Udostępnij artykuł

Zmywarki gastronomiczne ze względu na wielkość i pojemność dzielimy na trzy rodzaje: podblatowe, kapturowe oraz tunelowe. Podblatowe przeznaczone są do niewielkich lokali (na ok. 100 osób). Kapturowe i tunelowe charakteryzują się wysoką wydajnością, zalecane są do dużych restauracji lub stołówek, które mogą obsługiwać nawet do 1000 osób. Na rynku dostępne są również zmywarki przeznaczone do szkła (szczególnie zalecane do barów i kawiarni). Przy zakupie urządzenia należy wziąć pod uwagę przede wszystkim profil lokalu oraz liczbę obsługiwanych klientów.
Ekonomiczność i prostota obsługi
Oferowane obecnie na rynku urządzenia zużywają coraz mniej wody i energii. To wynik ukształtowania się nowej świadomości dotyczącej zużycia zasobów naturalnych i kosztów eksploatacyjnych w związku z uszczuplaniem się zasobów na światowych rynkach.
– Nasze nowe zmywarki charakteryzują się nie tylko ekonomicznością, ale również najprostszą obsługą, stanowiąc ułatwienie w codziennej pracy. Dzięki inteligentnej technice gwarantują one znaczne zmniejszenie kosztów związanych z czasem pracy, zużyciem wody, energii oraz środków czyszczących i nabłyszczających, przy zachowaniu tej samej jakości mycia – mówi Maria Wajs-Witkowska, specjalista ds. marketingu z firmy Winterhalter Gastronom Polska.
– Od samego początku naszego istnienia na rynku urządzenia Classeq były i są nastawione na maksymalną wydajność i osiągnięcie najlepszego efektu mycia, a jednocześnie niski stopień skomplikowania i minimalizację wpływu tzw. czynnika ludzkiego. Nasze zmywarki wymagają jedynie wciśnięcia jednego guzika nie pozostawiając żadnego wyboru obsłudze. Czas mycia jest zawsze stały (trzy minuty w maszynach do naczyń i dwie minuty w zmywarkach do szkła), gwarantujący dogrzanie wody do temperatury wyparzania i zakończenia cyklu mycia w odpowiednich warunkach. Co do oszczędności wody, energii, a co za tym idzie pieniędzy, tu też możemy śmiało powiedzieć o sobie, że jesteśmy liderami „średniej półki”. Nasze zmywarki charakteryzują się niewielką, jednak wystarczającą pojemnością komory myjącej i zużyciem wody na poziomie około trzech litrów na cykl – podkreśla Dariusz Zalewski z Classeq Polska.
S czy XL?
Najnowsze produkty firmy Winterhalter to seria maszyn UC w czterech rozmiarach: S, M, L i XL. Maszyny te dostosowują się całkowicie do potrzeb klientów – mogą oni sami skonfigurować urządzenie. Nowy panel dotykowy zapewnia prostą obsługę. – Obok sprawdzonej obsługi zmywarek Winterhalter za pomocą jednego przycisku dostępne są jeszcze trzy programy zmywania, do których przypisano samoobjaśniające ikony zmywanych naczyń. Dzięki dużej ilości innowacji technicznych udało się nam uzyskać rezultaty zmywania o dotychczas nieosiągalnej jakości, które zostały potwierdzone podczas testów przeprowadzonych przez niezależny instytut badawczy – mówi Maria Wajs-Witkowska. W wersji Energy nowych zmywarek oferowany jest także odzysk ciepła z powietrza recyrkulacyjnego, dzięki któremu energia jest dodatkowo oszczędzana.
Doradztwo i doświadczenie
Tak jak w przypadku zakupu większości urządzeń gastronomicznych, przed wyborem konkretnego modelu warto skorzystać z doświadczenia firm oferujących sprzęt gastronomiczny. – Zawsze jesteśmy skłonni udzielić wszelkich informacji, które pozwolą dokonać właściwego wyboru. Wybór maszyny zmywającej do zaplecza restauracyjnego nie jest zakupem do domu. Musimy pamiętać, iż zmywarka profesjonalna pracuje wiele godzin dziennie, wykonując kilkadziesiąt cykli mycia i musi być dobrana do indywidualnych potrzeb naszych użytkowników. Pamiętajmy, że restauracje często powstają w miejscach, w których nigdy wcześniej nie planowano powstania zaplecza gastronomicznego. Zawsze wtedy sprawdzamy możliwość zastosowania takiego urządzenia, które umożliwi uzyskanie pożądanego efektu mycia – mówi Dariusz Zalewski. Również firma Winterhalter doradza restauratorom dobrać odpowiednie urządzenie. – Zapewniamy doradztwo wszystkim swoim obecnym i przyszłym klientom w zakresie wyposażenia zmywalni, uzdatniania wody oraz doboru odpowiednich środków chemicznych. Ponadto dla wszystkich firm współpracujących z nami organizujemy cykliczne szkolenia dotyczące oferowanych przez nas produktów – dodaje Maria Wajs-Witkowska. Jeśli chodzi o formy finansowania, to istnieje możliwość zakupu urządzeń marki Winterhalter w systemie ratalnym (6 lub 12 miesięcznych, nieoprocentowanych rat), gdzie zabezpieczeniem umowy jest weksel in blanco.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.04.2010
Aktualizacja: 21.04.2010