RevPar, czyli przychód za jeden dostępny pokój, wzrósł w drugim kwartale o 8,2 proc. dla wszystkich marek zarządzanych przez Marriott. Spółka oczekuje dalszego wzrostu cen w tym i przyszłym roku. W ciągu drugiego kwartału Marriott dodał do swojego portfolio 46 nowych obiektów (6568 pokoi).
Jak już pisaliśmy, przychody firmy za I kwartał roku rozliczeniowego wzrosły o ponad 3 proc. i wyniosły 2,6 mld dol., w porównaniu do 2,5 mld dol. w zeszłym roku. W I kwartale 2010 roku, do portfolio grupy dołączyło około 8 tys. nowych pokoi, w tym dwa hotele nowej sieci – Autograph Collection (oba w Stanach Zjednoczonych). W całym 2010 roku Marriott oczekuje, że otworzy hotele z 25-30 tys. nowymi pokojami.
Marriott International jest jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie. Zarządza ponad 2,9 tys. nieruchomościami w USA oraz 67 w innych krajach na świecie. Marriott jest operatorem lub franczyzodawcą hoteli takich marek – jak obecne w Polsce – Courtyard by Marriott oraz Marriott Hotels & Resorts, a także JW Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels & Resorts, Residence Inn by Marriott, Fairfield Inn by Marriott, Marriott Conference Centers, TownePlace Suites by Marriott, SpringHill Suites by Marriott, Marriott Vacation Club International, Horizons by Marriott, The Ritz-Carlton Hotel Company, L.L.C., The Ritz-Carlton Club, Marriott ExecuStay, Marriott Executive Apartments, Grand Residences by Marriott.
W Polsce firma Marriott International działa od ponad 20 lat. Do jej sieci należą dwa obiekty w Warszawie: pięciogwiazdkowy Marriott Warsaw Hotel w Alejach Jerozolimskich oraz czterogwiazdkowy hotel Courtyard Warsaw Airport przy lotnisku im. Fryderyka Chopina. Ponadto w najbliższych latach przy Okęciu powstanie pięciogwiazdkowy hotel, który będzie działał pod marką Marriott.