2,8 mld euro przychodów Autogrilla

Udostępnij artykuł

– W pierwszej połowie 2010 r. Grupa osiagnęła dodatni wynik finansowy. W badanym okresie odnotowano dodatnie wyniki we wszystkich segmentach działalności, w szczególności "Travel Retail & Duty Free". Ogólny wzrost przychodów jest istotny w przypadku portów lotniczych, co wynika z powrotu ruchu biznesowego i długich lotów (…) – skomentował dyrektor generalny Autogrill Gianmario Tondato Da Ruos.

Autogrill Group jest wiodącym światowym dostawcą usług gastronomicznych dla podróżnych i jedną z włoskich firm o największym międzynarodowym zasięgu. Działa w 43 krajach, zatrudnia około 75 tys. pracowników i zarządza ponad 5500 punktami usługowymi w 1200 lokalizacjach.

Od początku 2009 roku Autogrill obecny jest również w Polsce. Spółka Autogrill Polska jest wspólnym przedsięwzięciem Autogrill (51 proc. udziałów) i Impela (49 proc.). Pierwsze restauracje tej marki działają już w naszym kraju przy autostradach. Do 2011 roku ma powstać 11 punków usługowych zarządzanych przez tę spółkę (głównie w ramach współpracy z koncernami paliwowymi Shell i Orlen na nowo powstałych Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach). Rozważane są również lokalizacje na lotniskach, dworcach kolejowych i autobusowych. Autogrill jest jednym z pierwszych międzynarodowych operatorów usług tego typu, wchodzących na polski rynek, który obecnie zdominowany jest przez wiele lokalnych firm. Wejście na polski rynek stanowi istotny element strategii rozwoju Grupy Autogrill w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa jest obecna między innymi od 2005 roku na Słowenii, a od 2007 roku w Republice Czeskiej.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.08.2010
Aktualizacja: 02.08.2010