465 mln zł na turystykę

Udostępnij artykuł

W 2009 roku liczba gmin, które inwestowały w turystykę zwiększyła się w stosunku do 2008 roku o 51 (714 w 2009 r.). Samorządy wojewódzkie wydały 210,8 mln zł (wzrost aż o 671 proc. w stosunku do 2007 r.), powiatowe – 12,1 mln zł (o 113 proc. więcej niż w 2008 r.), miast na prawach powiatu – 74,8 mln zł (o 141 proc. więcej), gmin – 167,1 mln zł (o 28 proc. więcej).

W 2009 r. na turystykę najwięcej wydatkowały gminy: Kórnik (powyżej 20 mln zł – co stanowiło 12 proc. udziału wydatków wszystkich samorządów gminnych w Polsce), Iława (powyżej 7 mln zł), Malbork, Siemiatycze, Sława, Muszyna, Zebrzydowice (każde powyżej 4 mln zł) oraz Człuchów, Boguszów-Gorce, Sadki, Prudnik (każde powyżej 2 mln zł).

Natomiast do samorządów miast, które w 2009 r. wydały najwięcej na turystykę należy zaliczyć: Łomżę (wydatki powyżej 23 mln zł), Sopot (powyżej 10 mln zł), Gdańsk, miasto stołeczne Warszawa (każde powyżej 6 mln zł) oraz Jelenią Górę (powyżej 4 mln zł). Następne na liście są: Tarnów (około 2,5 mln zł), Poznań (około 2,4 mln zł), Gdynia (około 1,5 mln zł), Toruń (około 1,4 mln zł) oraz Konin (około 1,3 mln zł). 

W wydatkach tych zawieraja się inwestycje na promocję regionu, jego walorów turystycznych oraz bazy noclegowej.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 29.07.2010
Aktualizacja: 29.07.2010