60 pizzerii Biesiadowo do końca br.

Udostępnij artykuł

– Obecna sytuacja na rynku gastronomicznym jest dosyć skomplikowana, gdyż dopiero w tym roku kryzys w tym segmencie jest zauważalny. Konsumenci ostrożniej wydają swoje pieniądze. Branża pizzerii mimo tego stanu rzeczy nadal dość prężnie się rozwija i myślę, że proces ten będzie nadal postępował. Konsumenci mają potrzebę wyjścia do lokalu, a coraz rzadziej stać ich na stołowanie się w drogich restauracjach. I tu właśnie alternatywą są pizzerie – komentuje Wojciech Goduński.

Pizzerie Biesiadowo funkcjonują w 11 województwach: podkarpackim, małopolskim, śląskim, dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim, łódzkim, kujawsko-pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubelskim i mazowieckim, a w przygotowaniu są pierwsze lokale w Podlaskiem. Sieć działa w systemie franczyzowym, który firma uruchomiła pod koniec 2008 roku. Do otwarcia lokalu potrzebne jest około 50 tys. zł.

Dzięki kolejnym otwarciom Biesiadowo umacnia swoją pozycję na rynku pizzerii. Liderami są Da Grasso, które posiada ponad 200 lokali oraz Telepizza (120). Kolejno w statystykach – przed Biesiadowem – znajdują: Pizza Dominium i Gruby Benek (po około 60 lokali) oraz Pizza Hut (ponad 50) i Pizza Pai (17 restauracji). Wszystkie te sieci zapowiadają dalszą ekspansję.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.07.2010
Aktualizacja: 13.07.2010