Jak podaje Marcin Pertkiewicz z firmy AMCF, która operuje siecią, lokal w Rzeszowie powstanie w centrum miasta w pobliżu biurowców i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego. Będzie to niezależny budynek z ogródkiem gastronomicznym. Nowością w restauracji będzie sprzedaż alkoholi. – Jeśli chodzi o lokal na Mokotowie to dopiero negocjujemy umowę franczyzową. Ma on powstać w jednym z apartamentowców. Placówka ruszy na przełomie 2010 i 2011 roku – przyznaje nasz rozmówca.
AMCF sp. z o.o. zamierza skupić się wyłącznie na rozwoju poprzez franczyzę. Obecnie wszystkie dwa lokale sieci działają właśnie w tym systemie (pierwsza restauracja w centrum Warszawy niedawno została oddana w ręce licencjobiorcy).
American Chinese Food oferuje franczyzobiorcom znak towarowy, opatentowane opakowania, a dla pierwszych partnerów bardzo dobre warunki wejścia do sieci, niski wkład finansowy i szybką stopę zwrotu. Przewidywana suma inwestycji to 100-120 tys. zł plus opłaty licencyjne. Podstawowe wymagania sieci to posiadanie lokalu o powierzchni minimum 70 mkw. w mieście powyżej 250 tys. mieszkańców.
American Chinese Food to głównie chińskie restauracje na telefon. W menu znajdują się takie pozycje, jak: około 12 rodzajów kurczaka, kilka rodzajów cielęciny, dania wegetariańskie, owoce morza, przekąski, sałatki oraz napoje.