AmRest notuje 658 mln euro sprzedaży w trzecim kwartale 2022 roku

Udostępnij artykuł

Operator restauracji franczyzowych w Europie z portfolio światowych marek, działający w 23 krajach, kontynuował pozytywny trend wzrostowy osiągając skonsolidowaną sprzedaż za trzeci kwartał w wysokości 658,2 mln EUR, co stanowi wzrost o 23,3 proc. rok do roku. W porównaniu do przychodów osiągniętych w tym samym okresie 2019 roku, czyli przed pandemią, spółka przekroczyła ten wynik o 30,4 proc. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach sięgnął 123 proc. w stosunku do roku 2021.

AmRest
AmRest

EBITDA Grupy wyniosła 114 mln Euro w trzecim kwartale 2022 roku, więcej o 6,1 proc., niż w porównywalnym okresie 2021 roku. Marża EBITDA ukształtowała się na poziomie 17,3 proc., co stanowi najwyższą wartość w aktualnym roku finansowym. Liczba ta jest jednak o 2,8 p. p. niższa niż w analogicznym okresie 2021 roku. Mimo to, zysk przypadający akcjonariuszom wyniósł 34.4 mln euro.

W ujęciu bilansowym, wartość środków własnych urosła o 40,9 mln Euro (wzrost o 13 proc.). Dodatkowo, Grupa obniżyła swój dług netto o 16,4 mln euro w kwartale i o 212,5 mln euro od momentu wybuchu pandemii Covid-19.

Atrakcyjna oferta odpowiednio zbalansowanego portfolio zarządzanych marek oraz rynków, sytuuje AmRest w korzystnej pozycji. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, kanał sprzedaży „dine-in” wykazał się najsilniejszymi wzrostami, co ma związek ze stopniowym znoszeniem ograniczeń w krajach, w których AmRest prowadzi swój biznes. Wyjątkiem pozostają Chiny, gdzie nadal obowiązuje polityka zero Covid – mówi Eduardo Zamarripa, dyrektor finansowy AmRest Holdings SE.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE październik-listopad 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Źródło: AmRest

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.11.2022
Aktualizacja: 10.11.2022