W II kwartale roku 2009 przychody ze sprzedaży wyniosły 513,8 mln zł.
– Największym czynnikiem wpływającym na wyniki sprzedaży w II kw. 2010 r. było (podobnie jak w pierwszym kwartale), umocnienie się złotego do walut lokalnych. Sprzedaż Grupy AmRest w walucie lokalnej spadła nieznacznie (-0,37 proc.) w porównaniu z rokiem ubiegłym, w porównaniu do (-2,51 proc.) w zł. W przypadku Stanów Zjednoczonych, dynamika sprzedaży w dol. wynosiła (-0,70 proc.), w przeliczeniu na zł było to (-4,17 proc.). Sprzedaż w Europie utrzymała się na niezmienionym poziomie (-0,03 proc.) w walutach lokalnych i (-1,50 proc.) w przeliczeniu na zł – komentuje zarząd spółki.
Na kwotę sprzedaży w II kwartale 2010 roku składa się sprzedaż wygenerowana przez restauracje AmRest operujące w Europie (313,6 mln zł) oraz w Stanach Zjednoczonych (187,4 mln zł).
AmRest jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio takich marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee’s (Stany Zjednoczone) w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza około 440 restauracjami. Przedstawiciele spółki kilkakrotnie deklarowali, że na powstanie 60-70 nowych lokali w 2010 roku mają już finansowanie (wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne). Na otwarcie w 2011 roku około 100 lokali AmRest wykorzysta ponad 300 mln zł, które pozyskała z emisji akcji dla amerykańskiego funduszy Warburg Pincus (24 maja br. WP objął 4 726 263 akcje spółki nowej emisji po cenie emisyjnej 65 zł).