Badanie PMR: Polacy popierają otwieranie biznesów mimo obostrzeń

Udostępnij artykuł
Spytani, co sądzą o protestach różnych branż w związku z zakazem prowadzenia działalności wdrożonymi, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się pandemii COVID-19 i zapowiedziach otwierania się niektórych placówek, 45 proc. Polaków wyraża pełne poparcie dla przedsiębiorców (również dla prób otwierania działalności). Tak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR w styczniu 2021 na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski.

Kolejne 37 proc. deklaruje, że rozumie przesłanki protestów, jednak za najważniejszą kwestię uznaje powstrzymanie pandemii. A jedynie 6 proc. badanych uważa, że branże objęte zakazem działalności to nie są usługi pierwszej potrzeby i jako takie powinny pozostać zamknięte do czasu opanowania pandemii. Co ósmy respondent nie ma silnej opinii w tej kwestii.

Stosunek do protestów

Ostatni rok przed wybuchem pandemii był relatywnie dobrym okresem dla branży HoReCa czy fitness. Pojawienie się epidemii COVID-19 w Polsce w marcu 2020 r. było szokiem dla sektorów i przerwało okres corocznych wzrostów wartości tych rynków w Polsce, pozostawiając je jednymi z bardziej poszkodowanych branż.

200 dni bez pracy w branży fitness, 175 dni bez gości w lokalach gastronomicznych

Branża fitness, jak podaje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, w związku z restrykcjami wprowadzanymi na wiosnę i jesienią, ma już za sobą ok. 200 dni bez pracy, a w okresie funkcjonowania w reżimie sanitarnym 50 proc. frekwencji. Lokale gastronomiczne, zmuszone ograniczyć funkcjonowanie jedynie do działalności w dowozie, mają za sobą – wg danych ZPP – 175 dni bez gości.

#otwieraMY

Przedłużające się restrykcje, zapowiedzi ich utrzymania oraz coraz bardziej dotkliwe skutki, przybrały formę buntu, których symboliczną nazwą jest #otwieraMY. Niektóre lokale gastronomiczne, mimo panującego zakazu, powróciły do stacjonarnej obsługi klientów. Chęć skorzystania z oferty placówek gastronomicznych na miejscu, mimo trwającego zakazu, deklaruje 31 proc. badanych. W przypadku siłowni czy centrum fitness takie deklaracje składa 15 proc. Polaków.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.