Bioway: energia ze źródeł odnawialnych

Udostępnij artykuł

Bioway zakupił energię na 2010 i 2011 rok od koncernu energetycznego Vattenfall.

Bioway to pomorska sieć barów ze zdrową żywnością i promującą zdowy styl życia. Ostatnio, jak już pisaliśmy, sieć otworzyła swój trzeci lokal w Gdańsku w w centrum Wrzeszcza przy skrzyżowaniu Alei Grunwaldzkiej z ulicą Miszewskiego. Pozostałe dwa lokale znajdują się w Sopocie przy ul. Kościuszki i w Gdańsku przy ul. Wały Jagiellońskie. Ostatnio spółka PC Management, która jest właścicielem sieci, poinformowała również o wprowadzeniu do istniejących lokali nowego konceptu – Bioway Cafe.

Firma chce rozwijać sieć poprzez franczyzę. Aby otworzyć własną placówkę pod logo Bioway należy dysponować kwotą około 300 tys. zł. Sieć oczekuje od potencjalnych kandydatów znalezienia lokalizacji oraz sfinansowania inwestycji bez udziału franczyzodawcy. Firma nie pobiera żadnej opłaty za przystąpienie do sieci.

Oczekiwania firmy względem franczyzobiorców to przede wszystkim lokal w mieście powyżej 80 tys. mieszkańców zlokalizowany przy głównych ulicach lub w centrach handlowych. Jego optymalna powierzchnia to 150-200 mkw. Firma preferuje posiadanie lokalu na podstawie umowy najmu lub dzierżawy na okres określony – przynajmniej 10 lat.

PC Management (do którego należy sieć) to wielobranżowe przedsiębiorstwo powstałe w 1997 roku w Trójmieście. Pierwszy bar ze zdrową żywnością Bioway powstał w 2008 roku w Sopocie, przy ul. Kościuszki. W menu lokali znajdują się dania główne, napoje oraz desery i przekąski. Dostawcami żywności do tej sieci są m.in. firmy: Soki Rembowskich, Tast oraz Biohurt.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.07.2010
Aktualizacja: 20.07.2010