Jak podaje Piotr Byzia z biura Contel, firma chce by nowe lokale działały na zasadzie franczyzy i poszukuje chętnych do zakupu licencji na ich prowadzenie. Program franczyzowy sieci zakłada, że koszt inwestycji wynosi około 250-300 tys. zł plus VAT. Ponadto zainteresowany musi zapłacić 10 tys. zł za licencję i uiszczać miesięcznie 5 proc. od obrotu netto.
Prawie wszystkie z 26 kawiarni w portfolio Cafe Club ulokowane są w galeriach handlowych. Funkcjonują w dwóch formatach: jako osobne lokale (powierzchnia 80-120 mkw.) oraz w food courtach. Specjalnością Cafe Club jest podawanie kawy na wiele sposobów – od kaw klasycznych, przez kawy mleczne, lodowe, po kawowe wariacje. W menu znajdują się także desery, smoothies oraz czekolady na gorąco.
Cafe Club jest jedną z największych sieci kawiarnianych w Polsce. Pod względem ilości placówek wyprzedza ją sześć sieci: Coffeeheaven (63 lokali), Empik Cafe (55), Cafe Nescafe (39) oraz należąca do giełdowego Ruchu sieć i coffee (27 kawiarni). W czołówce polskich marek kawiarnianych są także: W Biegu Cafe (22 punkty), McCafe operowane przez McDonald’s (obecnie 17 kącików w restauracjach), Costa Coffee oraz pijalnie kawy i czekolady Mount Blanc (po 13 placówek).