Cafe Club: sześć nowych lokali

Udostępnij artykuł

Jak podaje Piotr Byzia z biura Contel, firma chce by nowe lokale działały na zasadzie franczyzy i poszukuje chętnych do zakupu licencji na ich prowadzenie. Program franczyzowy sieci zakłada, że koszt inwestycji wynosi około 250-300 tys. zł plus VAT. Ponadto zainteresowany musi zapłacić 10 tys. zł za licencję i uiszczać miesięcznie 5 proc. od obrotu netto.

Prawie wszystkie z 26 kawiarni w portfolio Cafe Club ulokowane są w galeriach handlowych. Funkcjonują w dwóch formatach: jako osobne lokale (powierzchnia 80-120 mkw.) oraz w food courtach. Specjalnością Cafe Club jest podawanie kawy na wiele sposobów – od kaw klasycznych, przez kawy mleczne, lodowe, po kawowe wariacje. W menu znajdują się także desery, smoothies oraz czekolady na gorąco.

Cafe Club jest jedną z największych sieci kawiarnianych w Polsce. Pod względem ilości placówek wyprzedza ją sześć sieci: Coffeeheaven (63 lokali), Empik Cafe (55), Cafe Nescafe (39) oraz należąca do giełdowego Ruchu sieć i coffee (27 kawiarni). W czołówce polskich marek kawiarnianych są także: W Biegu Cafe (22 punkty), McCafe operowane przez McDonald’s (obecnie 17 kącików w restauracjach), Costa Coffee oraz pijalnie kawy i czekolady Mount Blanc (po 13 placówek).
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.07.2010
Aktualizacja: 26.07.2010