CEO ADA Cosmetics: Zrównoważony rozwój nie może czekać

Udostępnij artykuł

ADA Cosmetics jak mało która firma stawia na nowe pomysły. Pandemia sprawiła, że staliśmy się jeszcze bardziej elastyczni. Chcemy myśleć i działać w sposób bardziej wielowymiarowy, ponieważ na dłuższą metę innowacjami nie da się zarządzać w pojedynkę – mówi Kai Bendix, CEO ADA Cosmetics.

Co kryje się za strategią “New-ADA”?

Dzięki nowej strategii wyznaczyliśmy sobie nowy cel i nadaliśmy sens naszym działaniom: “Piękno w podróży”. W procesie wdrażania szczególnie ważne są dla nas trzy aspekty zorientowane na rynek. Od tej pory wszystko, co robimy, powinno być “zaskakujące, zrównoważone, bezpieczne”. To jest właśnie triada, która definiuje nowe ADA. Zaskakujące oznacza innowacyjność, zrównoważone – odpowiedzialne korzystanie z zasobów i środowiska, a bezpieczne – higienę, która jest obecnie najważniejszym tematem w branży hotelarskiej. Higiena jest po prostu częścią beztroskiego doświadczenia gości i tworzy istotną przewagę konkurencyjną nad innymi hotelami. Dlatego nasi klienci powinni móc w pełni polegać na bezpieczeństwie naszych produktów. Gwarantujemy to – i od lat jesteśmy pionierami w tej dziedzinie dzięki naszym zamkniętym dozownikom.

Centralnym pojęciem jest zrównoważony rozwój. Jak jest  wdrożany?

Zrównoważony rozwój dotyczy każdego obszaru działalności naszej firmy i jest świadomym celem przy opracowywaniu każdego z naszych produktów i każdej optymalizacji procesu. Jako jedyny jak dotąd producent kosmetyków hotelowych posiadamy od 2018 r. certyfikat Cradle to Cradle (C2C). Certyfikat ten jest wskaźnikiem wysokiego standardu. Każdy surowiec i każda receptura są dokładnie sprawdzane. Wszystkie składniki są bezpieczne i w pełni biodegradowalne. Zrównoważona gospodarka wodna, odpadami, wykorzystanie energii odnawialnej, unikanie emisji CO2, odpowiedzialność społeczna – to wszystko jest częścią tej polityki.

Chcesz rozszerzyć certyfikację C2C o opakowania?

Zgadza się. Już teraz pracujemy wyłącznie z materiałami opakowaniowymi nadającymi się do recyklingu, ale chcemy jeszcze bardziej zwiększyć udział m.in. materiałów pochodzących z surowców wtórnych. Współpracujemy tu z takimi partnerami jak Plastic Bank, organizacją zajmującą się zbieraniem odpadów plastikowych z morza i plaż. Poszukujemy również nowatorskich rozwiązań z alternatywnych, przyjaznych dla środowiska materiałów bazowych. Lista jest długa.

Jak ADA Cosmetics chce kształtować przyszłość? Prezes przestawia plany dotyczące rozwoju
Kliknij, aby się zapoznać!

W jaki sposób zrównoważony rozwój jest odzwierciedlony w waszej ofercie produktów?

Za rok lub dwa lata małe buteleczki z kosmetykami w dużej mierze znikną z hotelowych łazienek. Dlatego tym bardziej inwestujemy w naszą podstawową kompetencję, jaką są systemy dozowników. Właśnie wprowadziliśmy na rynek nasz najnowszy system dozowników – Shape. Wszystko w nim współgra: wzornictwo, funkcjonalność, higiena i zrównoważony rozwój. Obecnie opracowujemy również metodę czystego, bezbakteryjnego napełniania systemów otwartych. Trwają również prace nad programem zwrotu pustych kartridży do obiegu recyklingowego, ponieważ tylko dzięki cyrkularności uda nam się rozwiązać dylemat związany z tworzywami sztucznymi, który powstawał przez dziesięciolecia.

Właśnie poszerzyliśmy naszą serię ekologicznych akcesoriów „Think, Act & Live Responsible“  o kompleksową linię kosmetyków. W połowie roku będzie ona już całkowicie zrównoważona, od żelu pod prysznic po pilnik do paznokci. Nasze prace obejmują również zupełnie nowe formy kosmetyków.

Jak wprowadzacie innowacje?

ADA Cosmetics jak mało która firma stawia na nowe pomysły. Pandemia sprawiła, że staliśmy się jeszcze bardziej elastyczni. Chcemy myśleć i działać w sposób bardziej wielowymiarowy, ponieważ na dłuższą metę innowacjami nie da się zarządzać w pojedynkę. Chcę szerzej otworzyć nasze drzwi. Pomysły mogą pochodzić zewsząd. Dlatego tak ważne jest, aby rozmawiać z klientami i uważnie ich słuchać. To oni są naszą główną siłą napędową innowacji i pomagają nam znaleźć odpowiednie rozwiązania dla ich potrzeb.

Równocześnie jeszcze intensywniej współpracujemy z zewnętrznymi nowatorskimi firmami. W ostatnich latach na rynku pojawiły się również ekscytujące, młode marki kosmetyków do pielęgnacji skóry. Chcemy rozszerzyć naszą współpracę z takimi start-upami. Widzimy w tym duży potencjał.

Materiał powstał we współpracy z ADA Cosmetics.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 10.03.2022
Aktualizacja: 11.03.2022