Jak ADA Cosmetics chce kształtować przyszłość? Prezes przestawia plany dotyczące rozwoju

Udostępnij artykuł

Pandemia, presja cenowa, zrównoważony rozwój – ADA Cosmetics musi przetrwać trudne czasy. Prezes Kai Bendix przedstawia swoje plany dotyczące przyszłości firmy. W najbliższych latach producent kosmetyków hotelowych chce być silniejszy, bardziej innowacyjny i zrównoważony niż kiedykolwiek wcześniej.

ADA Cosmetics International, jako dostawca dla branży hotelarskiej, musi również stawić czoła skutkom pandemii koronawirusa. Dla prezesa Kaia Bendixa, który przejął kierownictwo nad tradycyjnym przedsiębiorstwem krótko po pierwszym zamknięciu w lipcu 2020 r., nie było to idealne przyjęcie. Jednak już w okresie przygotowawczym wyzwania były ogromne. Rynek kosmetyków hotelowych jest pod silną presją konkurencji. Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność w coraz większym stopniu stają się głównym czynnikiem ekonomicznym.

ADA Cosmetics przedstawiła teraz swoją strategię rozwoju. Pod hasłem “New ADA” niemiecki producent kosmetyków hotelowych chce zaostrzyć pozycjonowanie swojej marki. M.in. zainwestować znaczne środki w rozwój innowacyjnych produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz zwiększyć swoje zaangażowanie w tę dziedzinę.

Większość produktów będzie miała charakter zrównoważony

Według Bendixa, zmiana paradygmatu wymaga przemyślanych rozwiązań.

Zrównoważony rozwój musi być zatem świadomym celem przy wprowadzaniu innowacji produktowych – powiedział. Oznacza to, że nie poprzestajemy na tym, co jest technicznie wykonalne w zakresie produktów, ale opracowujemy rozwiązania, które wnoszą wkład w szerszą perspektywę.

Aby wdrożyć tę strategię,  Bendix chce w znacznym stopniu rozwinąć koncepcje produktów i procesów przyjaznych dla środowiska. Planowane są m.in. znaczne inwestycje w segment przyszłościowych systemów dozowników oraz w nową generację młodych, zrównoważonych produktów do pielęgnacji skóry.

CEO ADA Cosmetics: Zrównoważony rozwój nie może czekać
Kliknij, aby się zapoznać!

Dział rozwoju ADA Cosmetics intensywnie pracuje

Dział rozwoju firmy już teraz intensywnie pracuje nad innowacjami mającymi na celu oszczędne korzystanie z zasobów. Także unikanie odpadów i efektywny recykling. Trwają również prace nad systemem zwrotu pustych wkładów oraz metodą aseptycznego napełniania otwartych systemów dozujących. W połowie roku producent wprowadzi na rynek nową linię kosmetyków, całkowicie zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Od żelu pod prysznic po pilniki do paznokci. W dziedzinie opakowań prowadzone są intensywne prace nad dalszym, masowym zwiększeniem wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu lub regeneracji.

Zmiana pozycji w Azji i wejście na rynek konsumencki

ADA Cosmetics chce w przyszłości osiągnąć znaczący postęp nie tylko na swoich głównych rynkach europejskich. Ale także w pozostałych częściach świata. Firma chce się rozwijać przede wszystkim na rozwijającym się rynku azjatyckim, zwłaszcza w Chinach. Bendix, który bardzo dobrze zna ten rynek, dzięki swojej pracy dla marki Nivea, stworzył tam nową strukturę. Ta łączy działania sprzedażowe od łańcucha dostaw po marketing we wszystkich krajach. Równocześnie przeprowadzono reorganizację struktur zarządzania. Dzięki nowemu kierownictwu wyższego szczebla, powinna być możliwa dalsza ekspansja na rynkach azjatyckich.

Kolejną osią nowej strategii ADA Cosmetics jest wzmocnienie własnej siły innowacyjnej.

Na dłuższą metę nie da się zarządzać innowacjami w pojedynkę – wyjaśnia Bendix. Tutaj otworzyliśmy znacznie szerzej oczy na świat zewnętrzny.

W tym celu kierownictwo firmy poszukuje na całym świecie ciekawych, młodych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, z którymi mogłoby nawiązać współpracę. Jest w tym duży potencjał dla obu stron. ADA Cosmetics zyskałaby dostęp do inspirujących, nowych pomysłów na produkty. Jednocześnie jest to zgodne z zamiarem firmy, by wejść na rynek konsumencki. W ten sposób zbudować drugi filar swojej działalności. Z kolei ADA Cosmetics toruje młodym partnerom drogę do rozwoju koncepcji zrównoważonych produktów oraz nowych grup docelowych i rynków, także w skali międzynarodowej.

Mimo pandemii, obecnie w ADA Cosmetics wszystko wskazują na ponowny wzrost. W związku z tym słowa prezesa Bendixa brzmią optymistycznie. “Dzięki ‘Nowej ADA’ uda nam się w najbliższych latach być silniejszymi, bardziej innowacyjnymi i bardziej zrównoważonymi niż kiedykolwiek wcześniej.

„W nadchodzących latach ADA Cosmetics chce być silniejsza, bardziej innowacyjna i bardziej zrównoważona niż kiedykolwiek wcześniej“ Kai Bendix, Dyrektor Zarządzający ADA Cosmetics od lipca 2020 r. Absolwent administracji biznesu, posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu firmami i markami na poziomie międzynarodowym, takimi jak Toppits (Cofresco fresh food products/Melitta Group) i NIVEA (Beiersdorf). Gruppe) und NIVEA (Beiersdorf)  

ADA Cosmetics

Od 1979 r. firma ADA Cosmetics opracowuje i produkuje wysokiej klasy kosmetyki hotelowe oraz systemy dozowania dostosowane do potrzeb branży hotelarskiej. Obecnie firma obsługuje około 20 tys. klientów na całym świecie. Od luksusowych 5-gwiazdkowych kurortów i kompleksów biznesowych, po rodzinne hotele wiejskie. Głównymi klientami wiodącego europejskiego dostawcy są hotele od 3 do 5 gwiazdek.

W portfolio firmy znajduje się ponad 20 marek. Od konceptów lifestylowych, przez pielęgnację premium z czynnikiem wellness, po certyfikowane kosmetyki naturalne i serie kosmetyków, które ADA produkuje i dystrybuuje dla renomowanych międzynarodowych marek designerskich. ADA Cosmetics jest wynalazcą i liderem rynku, szczególnie w dziedzinie systemów dozowników higienicznych.

Cały łańcuch wartości firmy posiadającej certyfikat ISO 14001 i Cradle to Cradle jest ukierunkowany na przyjazne dla środowiska, zrównoważone praktyki biznesowe. Jako pionier w branży, ADA Cosmetics była pierwszym producentem stosującym surowce biodegradowalne. Wprowadziła na rynek serie kosmetyków z certyfikatem ekologicznym oraz produkty kosmetyczne Fairtrade.

Z siedzibą główną w Kehl w Niemczech, dodatkowym zakładom produkcyjnym w Czechach i Malezji oraz 700 pracownikom na całym świecie, firma z tradycjami jest obecna w ponad 50 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Azji i USA.
www.ada-cosmetics.com.

Tekst powstał we współpracy z ADA Cosmetics.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.03.2022
Aktualizacja: 11.03.2022