Choice Hotels: 150 mln dol. przychodów

Udostępnij artykuł

Zysk netto na jedną akcje wyniósł 45 centów, w porównaniu do 42 centów w II kwartale ub.r. RevPar sieci wzrósł o 0,3 proc. Zarząd sieci przewiduje, że w trzecim kwartale wskaźnik ten wzrośnie o 6 proc.

Przychody Choice Hotels za 2009 rok zmniejszyły się o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i wyniosły 564,2 mln dol., z czego przychody z franczyzy wyliczono na 254,7 mln dol. (spadek o 15 proc.). Zysk na akcję za cały rok 2009 to 1,71 dolarów w porównaniu do 1,77 dolarów za rok 2008.

Międzynarodowa franczyzowa sieć Choice Hotels niedawno zadebiutowała w Polsce. Na przełomie lat 2009/10 firma podpisała umowę z krakowską siecią Hotel System, dzięki której powiększyła się o pięć obiektów w naszym kraju: dwu- i trzygwiazdkowe hotele w Krakowie (2), Poznaniu, Katowicach i Wrocławiu, które będą działały pod marką Quality. Ponadto pięciogwiazdkowy hotel w Dźwirzynie nad morzem działa pod luksusową marką Clarion.

Choice Hotels International jest jedną z największych co do wielkości grupą hotelową na świecie, posiadającą ponad 5 tys. hoteli w 43 krajach w Ameryce, Azji, Europie i Ameryce Łacińskiej. Sieć powstała przed sześćdziesięcioma laty w Ameryce Północnej. Do grupy hoteli Choice należą następujące marki: Clarion (wysoki standard i serwis), Quality (w średnim segmencie cenowym przy pełnym serwisie), Comfort (korzystne ceny, komfortowe pokoje) oraz Sleep Inn (innowacyjne wygody, nowoczesny wygląd, trzygwiazdkowe wyposażenie po dwugwiazdkowej cenie).

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.07.2010
Aktualizacja: 28.07.2010