Pod szyldem Coffeeheaven funkcjonują obecnie 63 placówki zlokalizowane głównie w centrach handlowych w 12 największych miastach Polski. Firma dynamicznie rozwija się również w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. w Czechach, Bułgarii, na Łotwie (pod szyldem Coffeenation) oraz Węgrzech. Grupa została nagrodzona tytułem Top Emloyer 2010. Coffeeheaven wprowadza wiele pionierskich rozwiązań, m.in.: wspiera politykę awansów pracowników poprzez efektywny system szkoleń i bezustanny rozwój organizacji, podejmuje działania na rzecz pomocy dzieciom czy środowisku.
Obecnie – od kilkunastu tygodni – Coffeeheaven jest częścią Costa Limited, która należy do brytyjskiego koncernu Whitbread. Transakcja warta była około 36 mln funtów.
Costa zapowiada, że Coffeeheaven połączy swoje siły z polską siecią Costa Coffee. Zyska ona m.in.: dostęp do nowych źródeł finansowania i partnera w sprawach zaopatrzenia. Zacznie korzystać także z efektów pracy laboratorium Costa oraz z palarni kawy, w której powstawać będzie specjalna mieszanka kawy. Wbrew wcześniejszym nieoficjalnym doniesieniom, zarząd brytyjskiej sieci postanowił utrzymać oddzielną markę Coffeeheaven w jej dotychczasowej postaci, czyli nie wcielać tej sieci do marki Costa Coffee.