Coffeeshop otwiera lokale franczyzowe

Udostępnij artykuł

– Obecną sytuację na rynku gastronomicznym oceniamy raczej pozytywnie. Są jednak pewne zjawiska, z których nie jesteśmy zadowoleni, gdyż mają one wpływ na popularność naszych kawiarni. Jednym z takich problemów jest znacznie mniejsza liczba turystów przyjeżdżających do Polski w tym roku. Część naszych kawiarni znajduję się w centrach popularnych miast, takich jak Kraków, i tam odczuwamy pewną różnicę w porównaniu z latami ubiegłymi – podsumował nasz rozmówca.

Program franczyzowy Coffeeshop Company uruchomiony został w 2007 roku. Zainteresowani franczyzobiorcy mogą otworzyć kawiarnie w czterech różnych formatach: wolnostojącą, jako punkt w centrum handlowym, kącik kawowy oraz mobilne stoisko. Przewidywany koszt inwestycji w kawiarnię sieci to minimum 50 tys. euro plus jednorazowa opłata licencyjna od 10 tys. do 25 tys. euro (w zależności od rodzaju konceptu). Operator sieci nie wyklucza także, że w przyszłości będzie otwierał także lokale własne – ale tylko w wyjątkowo atrakcyjnych lokalizacjach.

Operatorem kawiarni Coffeeshop Company w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji jest spółka Tizia Polska. Na terenie naszego kraju funkcjonuje obecnie sześć lokali. Sieć Coffeeshop Company powstała w 1999 roku w Austrii.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.07.2010
Aktualizacja: 27.07.2010