– Obecną sytuację na rynku gastronomicznym oceniamy raczej pozytywnie. Są jednak pewne zjawiska, z których nie jesteśmy zadowoleni, gdyż mają one wpływ na popularność naszych kawiarni. Jednym z takich problemów jest znacznie mniejsza liczba turystów przyjeżdżających do Polski w tym roku. Część naszych kawiarni znajduję się w centrach popularnych miast, takich jak Kraków, i tam odczuwamy pewną różnicę w porównaniu z latami ubiegłymi – podsumował nasz rozmówca.
Program franczyzowy Coffeeshop Company uruchomiony został w 2007 roku. Zainteresowani franczyzobiorcy mogą otworzyć kawiarnie w czterech różnych formatach: wolnostojącą, jako punkt w centrum handlowym, kącik kawowy oraz mobilne stoisko. Przewidywany koszt inwestycji w kawiarnię sieci to minimum 50 tys. euro plus jednorazowa opłata licencyjna od 10 tys. do 25 tys. euro (w zależności od rodzaju konceptu). Operator sieci nie wyklucza także, że w przyszłości będzie otwierał także lokale własne – ale tylko w wyjątkowo atrakcyjnych lokalizacjach.
Operatorem kawiarni Coffeeshop Company w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji jest spółka Tizia Polska. Na terenie naszego kraju funkcjonuje obecnie sześć lokali. Sieć Coffeeshop Company powstała w 1999 roku w Austrii.