CoffeeWay – nowa sieć kawiarni

Udostępnij artykuł

Jak informuje portal mojagdynia.com, jednym z właścicieli lokalu jest Piotr Ostromęcki – laureat II miejsca tegorocznej edycji „Gdyńskiego Biznesplanu”. Firmowym sloganem lokalu, który ma zapoczątkować sieć jest hasło: „Smile your way, Everyday”… CoffeeWay i znów chce się chcieć!

Według tegorocznego badania portalu Horecanet.pl, największe sieci kawiarni w naszym kraju to: Coffeeheaven – 63 lokale, Empik Cafe – 55, Cafe Nescafe – 39, I coffee – 27, Cafe Club – 26, W Biegu Cafe – 22, McCafe – 17, Costa Coffee – 13, Mount Blanc – 13, Pijalnie Czekolady E.Wedel – 11, The Coffeeshop Company – 6, Green Coffee – 6, Cafe Castellari – 6 oraz Starbucks – 5. 

Sieci kawiarni w Polsce rozwijają sie dość stabilnie, wypełniając rynkową niszę. W odróżnieniu od pizzerii czy tzw. „małej gastronomii” franczyza jest raczej rzadkością w tym segmencie (licencje rozdaje jedynie Cafe Club, Mount Blanc i Coffeeshop Company). Za największymi i najdynamiczniej rozwijającymi się sieciami stoją inwestorzy. Tak jest m.in. w przypadku lidera – Coffeeheaven – który od kilku miesięcy znajduje się w portoflio brytyjskiego giganta Costa Limited (należy do koncernu Whitbread). Niezbyt gwałtowna ekspansja kawiarnianych sieci może być związana m.in. z kulturą picia kawy, która nie jest jeszcze rozpowszechniona w naszym kraju. Do tego dochodzą ceny – za mały kubek caffe latte w sieciowym lokalu trzeba zapłacić od 7 (w McCafe) do 9,90 zł (w Coffeeheaven).

Opublikowano: 03.08.2010
Aktualizacja: 03.08.2010