Costa Coffee: bez otwarć w Polsce do końca br.

Udostępnij artykuł

Tymczasem Beata Kosiba ze spółki eCoffee, właściciela polskiej sieci Costa powiedziała w rozmowie z portalem Horecanet.pl, że rynek kawiarni w Polsce w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija i ma w sobie znaczny potencjał. – Należy również zaznaczyć, że w tej branży przybywa konkurencji, a klient polski staje się coraz bardziej wyedukowany w temacie kawy, a przez to bardziej wymagający. Rozdrobienie rynku kawiarnianego pozwoli dać mu możliwość wyboru. My ze swojej strony proponujemy: kawę bardzo wysokiej jakości, najwyższe standardy obsługi potwierdzone wynikami badań zewnętrznych, specjalistycznych firm oraz unikalną atmosferę. To nasza recepta na sukces – komentuje Beata Kosiba.

Jak już informowaliśmy, w I kwartale rozliczeniowym 2010 roku (zakończył się w czerwcu) globalna sieć Costa Coffee odnotowała wzrost sprzedaży o 27 proc. oraz wzrost sprzedaży like-for-like o 8,5 proc. Tymczasem obroty w kawiarniach prowadzonych na zasadzie franczyzy – zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i reszcie krajów – wzrosły o 39,7 proc., do prawie 64 mln funtów. W omawianym kwartale 2010 r. ruszyło 55 nowych lokali Costa Coffee, w tym 24 na Wyspach Brytyjskich. Do końca 2011 roku planowane jest otwarcie jeszcze 250 nowych placówek sieci.

Marka Costa Coffee, wokół której skupione jest ponad 1 tys. placówek na całym świecie, należy do brytyjskiego koncernu Whitbread, który ma w swoim portfelu także Coffeeheaven. W Polsce, również na zasadzie franczyzy, sieć prowadzi spółka eCoffee, należąca do NFI Krezus, który z kolei znajduje się w portfelu polskiego milionera Romana Karkosika.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.07.2010
Aktualizacja: 16.07.2010