Costa i Coffeeheaven łączą siły

Udostępnij artykuł

Coffeeheaven wkrótce zacznie korzystać także z efektów pracy laboratorium Costa oraz z palarni kawy, w której powstawać będzie specjalna mieszanka kawy.

W uznaniu dla dotychczasowych osiągnięć Coffeeheaven i zyskanej przez nią pozycji niekwestionowanego lidera na polskim rynku, nowy zarząd postanowił utrzymać oddzielną markę Coffeeheaven w jej dotychczasowej postaci, czyli nie wcielać tej sieci do marki Costa Coffee.

– Naszym celem jest zachowanie tego, co najlepsze w Coffeeheaven i dodanie tego, co najlepsze w sieci Costa. Nabywając sieć reprezentujących wysoki poziom kawiarni Coffeeheaven, Costa zapewni korzyści zarówno swoim akcjonariuszom, jak i własnej marce, a ponadto umocni swoją pozycję na szybko wzrastających rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Dla naszej firmy będzie to również okazja do wzbogacenia się o nowe lokalizacje. Na przejęciu skorzysta równocześnie spółka Coffeeheaven, zyskując dostęp do zasobów renomowanej firmy międzynarodowej, a tym samym jeszcze lepsze perspektywy rozwoju – powiedział John Derkach, dyrektor zarządzający, Costa Coffee.

– Przyłączenie do międzynarodowej firmy Costa otwiera przed Coffeeheaven szereg nowych sposobności biznesowych. Jedną z największych korzyści jest dostęp do nowych źródeł finansowania, ale oprócz tego istotne będą takie efekty połączenia, jak wzmocnienie naszej siły negocjacyjnej w relacjach z dostawcami oraz wzajemny dostęp do zasobu doświadczeń i wiedzy technologicznej, zgromadzonej przez obydwie organizacje. Z finansowego punktu widzenia, wycofanie akcji Coffeeheaven z notowań giełdowych na rynku AIM już obecnie daje istotne oszczędności. Te i inne czynniki z pewnością przełożą się na nowe możliwości dynamicznego i skutecznego rozwoju Coffeeheaven, większe niż bylibyśmy w stanie wypracować dla siebie, działając w pojedynkę – powiedział Marcin Mądry, dyrektor ds. finansowych i handlowych, Coffeeheaven Group.

Jak podaje biuro prasowe Coffeeheaven, połączenie kapitału, know-how i doświadczenia obydwu firm umożliwi budowanie silnej i prestiżowej marki na rynku kawy. Partnerska współpraca pozwoli także skuteczniej realizować wspólne priorytetowe cele, takie jak: oferowanie konsumentom kawy przygotowywanej tradycyjną metodą espresso, zgodnie z najwyższymi światowymi standardami, zyskiwanie satysfakcji konsumentów oraz niezakłócony wzrost firmy i jej personelu.

Coffeeheaven to najstarsza i największa marka kawiarni na polskim rynku, prowadząca 63 lokale w 12 głównych miastach Polski. W pierwszym kwartale 2010 r. stała się własnością międzynarodowej firmy Costa Limited. Przejęcie to było rekomendowane przez zarząd Coffeeheaven i zostało zatwierdzone przez ponad 90 proc. akcjonariuszy tej firmy, w tym przez jej pracowników.

Costa, posiadająca ponad 1000 kawiarni w Wielkiej Brytanii i 500 kawiarni w 25 innych krajach, jest najsilniejszą i najlepiej rozpoznawalną siecią w branży kawiarni w Wielkiej Brytanii. Costa Ltd jest w 100 procentach spółką zależną od Whitbread PLC, największej brytyjskiej firmy działającej w sektorze hotelarsko-restauracyjnym.

 

 

Opublikowano: 19.07.2010
Aktualizacja: 19.07.2010