Projekt ma na celu tworzenie i wzmacnianie wizerunku Dolnego Śląska jako regionu o wysokich walorach uzdrowiskowych. W ramach planowanego przedsięwzięcia przeprowadzone zostaną działania związane z realizacją kampanii promocyjnej uzdrowisk na Dolnym Śląsku na rynku krajowym i międzynarodowym. Będą one realizowane w sposób skoordynowany i zintegrowany przez 10 gmin. Ich celem nadrzędnym jest wzrost konkurencyjności.
Działania obejmować będą m.in.: przygotowanie i rozpowszechnianie materiałów promujących dolnośląski potencjał uzdrowiskowy, przygotowanie i realizacje kampanii promocyjnych miejscowości uzdrowiskowych oraz tworzenie i udoskonalanie systemów identyfikacji wizualnej.
Wnioskodawca oraz partnerzy przewidują, że w ramach proponowanego projektu przeprowadzony zostanie szereg działań mających na celu odpowiednie wypromowanie walorów uzdrowiskowych Dolnego Śląska jako całości poprzez m.in.: stworzenie interaktywnego portalu internetowego w kilku wersjach językowych, zawierającego dużą ilość informacji o walorach tego regionu oraz pozwalającego na wyszukanie bazy pobytowej, leczniczej, rekreacyjnej, kampanie billboardowe (przewidywana jest kampania w największych miastach w całej Polsce oraz wstępnie – w czeskich i niemieckich miejscowościach przygranicznych), reklamę w internecie (w Polsce i za granicą), reklamę w telewizji, produkcję gadżetów reklamowych. Projekt współfinansowany jest ze środków UE.
W woj. dolnośląskim działa kilka spółek uzdrowiskowych posiadających obiekty hotelowe i sanatoryjne w takich miejscowościach jak: Duszniki Zdrój, Cieplice Zdrój, Kudowa Zdrój, Lądek Zdrój, Polanica Zdrój, Szklarska Poręba, Przerzeczyn Zdrój, Szczawno Zdrój oraz Świeradów Zdrój.