[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2022] W ostatnim czasie nastroje konsumentów znacząco się poprawiły, a poziom obłożenia w hotelach powraca do satysfakcjonujących poziomów. Z optymizmem patrzę na przyszłość branży hotelarskiej i turystycznej, choć coraz trudniej ją prognozować głównie ze względu na widmo powrotu pandemii, wojnę na Ukrainie, niepewność gospodarczą, presję płacową oraz wzrost kosztów, przede wszystkim cen żywności, gazu i energii elektrycznej – mówi w komentarzu do naszego specjalnego wydania „Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2022” Dominik Sołtysik, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis.
Pomimo wyzwań i niepewności, w hotele podejmują wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić Pracownikom jak najlepsze warunki do pracy, a Gościom bezpieczny i pełen doświadczeń pobyt.
Turystyka krajowa w Polsce przeżywa rozkwit, co również powinno być kontynuowane w przyszłości. W polskich hotelach rośnie frekwencja. Wyniki zarówno hoteli miejskich (biznesowych), jak i turystycznych są naprawdę zadowalające. Choć lepiej radzą sobie destynacje turystyczne, co jest również widoczne w wynikach osiąganych przez hotele naszej Grupie. Wyniki naszych hoteli w dużych miastach, szczególnie w Warszawie, w ostatnich miesiącach wracają do poziomów z 2019 r. w związku z powracającym klientem indywidualnym, biznesowym i turystycznym oraz organizacją wydarzeń muzycznych czy sportowych. Polska nadal pozostaje jednym z pożądanych miejsc do inwestowania w sektorze hotelarskim, jednak przyjmuje się ostrożne podejście ze względu na uwarunkowania gospodarcze i dodatkowe koszty.
Co robić?
Aby rozwijać działalność, musimy trzymać rękę na pulsie, wyciągać wnioski z wydarzeń na przestrzeni ostatnich miesięcy oraz obserwować zmieniające się trendy. Szukać rozwiązań mających na celu utrzymanie relacji z gośćmi oraz szybką odbudowę biznesu, np. poprzez dodatkowe wykorzystanie przestrzeni hotelowych. Goście chcą mieć dzisiaj szybki i łatwy dostęp do informacji, dlatego ważne jest, aby hotele zapewniały im zarówno cyfrową, jak i fizyczną wygodę. Hotele muszą skupić się na dostarczeniu technologii, która pozwoli im cieszyć się pobytem bez kłopotów i stresu.
Nowa generacja podróżujących poszukuje takich operatorów i obiektów, w których na pierwszy plan wysuwa się długoterminowa dbałość o planetę i jej mieszkańców, a zrównoważony rozwój stanowi podstawę ich działalności. Poszukują…Pełną treść publikujemy w Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2022. Kliknij, aby dokończyć lekturę.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.