Domino’s Pizza wraca do Polski

Udostępnij artykuł

Marka była już obecna w Polsce (siecią zarządzała wtedy spółka Pizza King Polska), jednak w 2002 roku zaczęto zamykać lokale Domino’s Pizza, a we wrześniu tego roku ostatecznie ogłoszono upadłość. Niektóre z placówek położone w dogodnej lokalizacji przejął giełdowy AmRest.

Założona w 1960 roku Domino’s Pizza jest światowym liderem w dostawie pizzy. W porfolio sieci znajduje się ponad 3,5 tysięcy lokali na ponad 55 rynkach na całym świecie. Rozwój sieci jest oparty głównie na systemie franczyzowym. W połowie maja 2010 roku sieć ogłosiła również wejście na rynek niemiecki. Przychody tej firmy w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniosły ponad 380 tysięcy dolarów. W Europie marka jest obecna m.in. w takich krajach jak Dania, Wielka Brytania, Francja, Grecja, Irlandia, Rosja oraz Szwecja i Szwajcaria. Firma oferuje dwa systemy franczyzowe: tzw. master franchising oraz sub franchising.

Według zeszłorocznego badania portalu Horecanet.pl, największe sieci pizzerii działające w naszym kraju to: Da Grasso, Telepizza, Dominium, Pizza Hut, Gruby Benek, Pizza Pai, Telepizzaria Tino, Biesiadowo, Pizza Marzano, Pizzaria Trattoria Presto, Solo Pizza, Maxipizza, La Torre, Chilli Pizza oraz Fabryka Pizzy.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.07.2010
Aktualizacja: 15.07.2010