Doskonałe perspektywy gastronomii w Polsce

Udostępnij artykuł

Wraz z postępującą poprawą sytuacji gospodarczej w Polsce i zbliżaniem się poziomu życia Polaków do sytuacji mieszkańców tzw. „starej piętnastki”, obserwować będziemy rosnący popyt na usługi restauracyjne. Już w chwili obecnej – patrząc dziesięć lat wstecz – widzimy ogromną różnicę w zachowaniach naszych klientów. Wzrost zamożności Polaków sprawił, że posiłek poza domem jest dużo bardziej naturalny i staje się codziennością dla coraz większej grupy klientów.

AmRest nie publikuje prognoz finansowych. Co do naszej oceny rynku, spodziewamy się, że sytuacja na rynku restauracyjnym w roku 2010 będzie bardzo podobna do tej, którą obserwowaliśmy w roku 2009. Pomimo, że obserwujemy lekką poprawę nastrojów konsumentów, nasi klienci, zarówno w Europie jak i USA, są w dalszym ciągu bardzo ostrożni i musi minąć jeszcze trochę czasu, zanim wrócimy do wzrostów sprzedaży notowanych w latach 2006-2008. Wyjątkiem jest rynek rosyjski, który według naszych obserwacji pierwszy pokazał objawy spowolnienia w roku 2008. Widzimy od kilku miesięcy, że Rosja jako pierwsza wychodzi z kryzysu.

W 2010 roku AmRest planuje otworzyć 50-60 restauracji, połowę z tego w Polsce. Wśród otwarć w Polsce nieco ponad połowę stanowić będą otwarcia KFC, a w drugiej kolejności będą to placówki Burger King.

Opublikowano: 04.08.2010
Aktualizacja: 04.08.2010