Dwie restauracje liderami czystości toalet

Udostępnij artykuł

Audytorzy sprawdzili ponad 200 toalet publicznych w sześciu polskich miastach. Celem akcji jest poprawa standardów czystości i wyposażenia toalet dostępnych publicznie, w kontekście przygotowań Polski do EURO 2012.

Podobnie jak w zeszłym roku, zdecydowana większość toalet zasłużyła na odznakę „Czysta Toaleta”, a 62 toalety uzyskały wysoki wynik 80 i więcej punktów. 91 procent toalet było dobrze oznakowanych, było w nich dostępne mydło i ankieterzy zadeklarowali, że mogliby je odwiedzić powtórnie. Dwie toalety uzyskały świetny wynik 100 punktów – toaleta w Pizzy Hut Gruba Kaśka w Warszawie oraz toaleta w restauracji Milk and Co, która utrzymała najwyższy standard z zeszłego roku, gdy również była tak wysoko punktowana. Najmniej przyjemne okazały się dla audytorów wizyty w szalecie miejskim w Gdańsku, przy ulicy Srebrniki, oraz w toalecie na dworcu PKS przy Stadionie w Warszawie. Obie toalety uzyskały minimalną liczbę punktów: 5, co jest tym bardziej zaskakujące, że za wstęp do tej ostatniej należy zapłacić złotówkę.

Patrole Czystości wzięły pod lupę toalety publiczne w sześciu miastach, w których odbędą się mecze na EURO 2012: Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Chorzowie oraz Krakowie. Audytorzy odwiedzali te same toalety, które były sprawdzane w zeszłym roku, aby porównać ich stan i ewentualne zmiany w standardzie. Każda toaleta była oceniana pod kątem: dostępności, czystości, wyposażenia, wrażenia ogólnego. Niestandardowe elementy wyposażenia, takie jak pojemniki na artykuły higieniczne dla kobiet LadyCare lub dodatkowe pomieszczenie dla matki z dzieckiem, były dodatkowo punktowane. Uzyskane wyniki nie są jeszcze w pełni miarodajne, ponieważ druga tura Patroli odbędzie się na przełomie września i października b.r., a wyniki obu audytów zostaną zsumowane i znajdą się w specjalnym raporcie, udostępnionym na stronie internetowej oraz podczas konferencji prasowej w listopadzie 2010. Warto się jednak na tym etapie przyjrzeć komentarzom i ocenom po pierwszej turze akcji, gdyż niektóre z nich są zaskakujące.

Organizatorem kampanii jest firma CWS-boco Polska. Partnerem merytorycznym – Polska Izba Gospodarcza Czystości, a patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny.
 

Opublikowano: 02.08.2010
Aktualizacja: 02.08.2010