EFH przyspieszy z inwestycjami

Udostępnij artykuł

– Jesteśmy w przededniu podniesienia kapitału spółki. Większą część pozyskanych środków chcemy przeznaczyć właśnie na inwestycje i obniżenie zadłużenia krótkoterminowego – dodaje nasz rozmówca. – Skupiamy się na istniejących już obiektach generujących satysfakcjonujące wyniki. Szukamy okazji i naprawdę interesujących transakcji. Ponadto od zeszłego roku poza hotelami inwestujemy w nieruchomości biurowe – według nas to również bardzo perspektywiczny segment rynku pozwalający zapewnić dobrą dywersyfikacje portfela – podsumowuje Marcin Podobas.

Europejski Fundusz Hipoteczny SA od kilku miesięcy jest w trakcie zmiany strategii. W związku z tym wykazuje dużą aktywność na rynku nieruchomości, kupuje także udziały w spółkach. Na początku 2010 roku spółka sfinalizowała trzy transakcje: objęcia zarządzania trzygwiazdkowym hotelem Millenium w Bochni (za 10,8 mln zł), zakupu działki pod hotel w Piasecznie k. Warszawy za 8 mln zł oraz zakupu 100 proc. akcji spółki obsługującej i wynajmującej nieruchomości na własny rachunek (32 mln zł).

Przychody Europejskiego Funduszu Hipotecznego z działalność hotelarskiej w I kw. 2010 r. wyniosły 7 341 tys. zł, wobec 4 863 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ogółem spółki wyniosły 12 747 tys. zł. Zysk netto to 512 tys. zł (3 461 tys. zł straty w analogicznym okresie roku poprzedniego).

EFH jest spółką zajmująca się działalnością inwestycyjną w sektorze nieruchomości, ze szczególnym uwzględnieniem nieruchomości turystycznych. W jej portfolio są cztery hotele: czterogwiazdkowy Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym, trzygwiazdkowy hotel Łeba, czterogwiazdkowy Masuria w Ostródzie i trzygwiazdkowy Millenium w Bochni. Plany inwestycyjne spółki obejmują także m.in. budowę pięciogwiazdkowego hotelu marki Sheraton w Mikołajkach oraz budowę dwóch czterogwiazdkowców – w Malborku i na warszawskim Ursynowie.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.07.2010
Aktualizacja: 02.07.2010