Empik Cafe: cztery nowe lokale do końca br.

Udostępnij artykuł

W końcu 2009 roku sieć liczyła 57 kawiarni (4,8 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej). W 2009 roku otwarto dziesięć nowych kawiarni, a zamknięto cztery. W I kwartale 2010 roku ruszyła jedna placówka Empik Cafe o powierzchni 99 mkw., a zamknięto pięć lokali o łącznej powierzchni 307 mkw.

Spółka Empik Cafe powołana została przez Empik Media & Fashion (49 procent udziałów) i HDS Polska (51 procent). Do HDS należy sieć Voyage Cafe. Już w 2008 roku rozpoczęto ujednolicanie wizerunku i zamianę lokali Voyage na Empik Cafe. Ponadto, jak już podawał portal Horecanet.pl, w zeszłym roku spółka wprowadziła własną markę lodów – Furore! Planowane jest powstawanie wysp lodowych w kawiarniach sieci oraz niezależnych punktów w centrach handlowych w całym kraju.

Spółka NFI Empik Media & Fashion miała 8,49 miliona złotych skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym kwartale 2010 roku wobec 2,33 miliona zł zysku rok wcześniej. Grupa Empik Media & Fashion, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media i rozrywka, odzież, obuwie, kosmetyki, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe.

HDS Polska jest jedną ze spółek wchodzących w skład Grupy Lagardère Services (dawniej Hachette Distribution Services), największego dystrybutora i detalisty sprzedaży prasy, obecnego w 20 krajach Europy, Ameryki Północnej i Azji. W Polsce spółka działa od 1997 roku dynamicznie się rozwijając i budując własną ogólnopolską sieć detaliczną pod markami Relay i Inmedio. Po 10 latach rozwoju sieć HDS Polska liczy 600 sklepów.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.07.2010
Aktualizacja: 21.07.2010