Fabryka Pizzy stawia na franczyzę

Udostępnij artykuł

Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł, a opłata franczyzowa stała (nie powiązana z obrotami) – 2 tys. zł miesięcznie.

Fabryka Pizzy powstała w 2000 roku. W ofercie lokali oprócz firmowej pizzy, znajduje się szeroka gama opartych na włoskich przepisach makaronów, przystawek oraz deserów. Zainteresowanym franczyzobiorcom firma SUUS G.D. Kłos Sp.J. (właściciel sieci) oferuje: pełną pomoc zarówno podczas otwierania lokalu, jak i podczas trwania umowy, wsparcie kadry managerskiej, wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą i kontrolą kosztów (receptury, kontrola kosztów, baza sprawdzonych dostawców), standaryzację obsługi klienta oraz stałą opłatę niepowiązaną z obrotami. Biuro firmy mieści się w Krakowie przy ul. Żółkiewskiego.

Według zeszłorocznego badania portalu Horecanet.pl, największe sieci pizzerii działające w naszym kraju to: Da Grasso, Telepizza, Dominium, Pizza Hut, Gruby Benek, Pizza Pai, Telepizzaria Tino, Biesiadowo, Pizza Marzano, Pizzaria Trattoria Presto, Solo Pizza, Maxipizza, La Torre, Chilli Pizza oraz własnie Fabryka Pizzy. Większość z wymienionych sieci rozwija się poprzez system franczyzowy. Według raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych istnieje parę czynników, które ograniczają rozwój w tym segmencie. – Największym problemem jest mała ilość lokali do wynajęcia. Następny problem stanowią wszystkie formalności związane np. ze zmianą sposobu użytkowania lokalu w przypadku, gdy nie był to lokal gastronomiczny, w niektórych miastach formalności trwają do 3 miesięcy. Kolejnym problemem są bardzo wysokie stawki czynszowe za lokale znajdujące się w dobrych lokalizacjach – mówi jeden z przedstawicieli branży.   

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.07.2010
Aktualizacja: 12.07.2010