– Bary w Trójmieście i Warszawie powinny zostać otwarte do końca bieżącego roku, ale w dużej mierze zależeć to będzie od franczyzobiorców. Na razie nie chcę podawać szczegółowych informacji dotyczących tych lokali – mówi Jerzy Szkolnicki, prezes Grenn Way SA.
Przewidywana suma inwestycji w placówkę sieci Green Way to 60-80 tys. zł na urządzenia gastronomiczne oraz 100-200 tys. zł na aranżację lokalu (w zależności od obecnego stanu i przeznaczenia posiadanych pomieszczeń). Licencjobiorca powinien dysponować placówką o powierzchni 100-200 mkw. (dobra lokalizacja, akceptowalna kwota czynszu).
Green Way to międzynarodowa marka, pod którą grupa polskich firm oferuje swoje produkty z przeznaczeniem na rynki związane ze zdrowymi stylami życia. Pierwszy lokal sieci Green Way powstał w Sopocie w 1997 r.
W segmencie sieci gastronomicznych oferujących zdrową żywność pojawia sie coraz więcej konceptów. Lidera – Green Way – gonią już takie koncepty, jak Bioway, który – podobnie jak rywal – pochodzi Trójmiasta. Lokale powstają na razie na terenie Gdańska, Gdyni i Sopotu. Format ten także rozwija się poprzez franczyzę. Ostatnio spółka PC Management, która jest właścicielem sieci, poinformowała o wprowadzeniu do istniejących lokali nowego konceptu – Bioway Cafe. Na rynek zdrowej żywności wchodzi także Wars – operator wagonów restauracyjnych w pociągach. Zimą 2010 roku spółka otworzyła w Warszawie restaurację Green Patio. Planowany jest rozwój tego konceptu – najpierw w oparciu o środki własne, a potem – przez franczyzę.