Gruby Benek: 6-10 lokali do końca tego roku

Udostępnij artykuł

Większość nowo otwieranych lokali będzie pierwszymi pizzeriami sieci w tych miastach. Od początku 2010 roku ruszyło już kilkanaście nowych pizzerii w różnych lokalizacjach, między innymi w: Tarnobrzegu, Krakowie, Bydgoszczy, Skarżysku-Kamiennej, Konstantynowie Łódzkim i Włocławku.

Jak informowaliśmy, Gruby Benek zamierza skupić się na rozwoju w Polsce. Zalążek międzynarodowej sieci – pizzeria w centrum Berlina została zlikwidowana na początku roku. Na razie nie ma planów na kolejne zagraniczne lokale. Ponadto od kilku miesięcy Gruby Benek stara się uruchomić lokal w Warszawie. Spółka GB stara się także pozyskać inwestora zewnętrznego, który pomoże w szybszym rozwoju i jednocześnie wypromuje markę.

Gruby Benek to 66 franczyzowych lokali w całej Polsce. Pod względem liczby lokali wyprzedza ją jedynie Da Grasso z ponad dwustoma lokalami oraz Telepizza (120 pizzerii). Aby przystąpić do franczyzowej sieci należy się liczyć z następującymi wydatkami: opłata wpisowa – 6 tysięcy zł, opłata marketingowa – 200 zł miesięcznie oraz koszt uruchomienia lokalu, który wynosi około 50–80 tysięcy zł.

GB s.c. istnieje od 1997 roku, a od 2005 roku rozwija ogólnopolską sieć pizzerii na zasadach franczyzy. Firma ma siedzibę w Łodzi.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.08.2010
Aktualizacja: 09.08.2010