Większość nowo otwieranych lokali będzie pierwszymi pizzeriami sieci w tych miastach. Od początku 2010 roku ruszyło już kilkanaście nowych pizzerii w różnych lokalizacjach, między innymi w: Tarnobrzegu, Krakowie, Bydgoszczy, Skarżysku-Kamiennej, Konstantynowie Łódzkim i Włocławku.
Jak informowaliśmy, Gruby Benek zamierza skupić się na rozwoju w Polsce. Zalążek międzynarodowej sieci – pizzeria w centrum Berlina została zlikwidowana na początku roku. Na razie nie ma planów na kolejne zagraniczne lokale. Ponadto od kilku miesięcy Gruby Benek stara się uruchomić lokal w Warszawie. Spółka GB stara się także pozyskać inwestora zewnętrznego, który pomoże w szybszym rozwoju i jednocześnie wypromuje markę.
Gruby Benek to 66 franczyzowych lokali w całej Polsce. Pod względem liczby lokali wyprzedza ją jedynie Da Grasso z ponad dwustoma lokalami oraz Telepizza (120 pizzerii). Aby przystąpić do franczyzowej sieci należy się liczyć z następującymi wydatkami: opłata wpisowa – 6 tysięcy zł, opłata marketingowa – 200 zł miesięcznie oraz koszt uruchomienia lokalu, który wynosi około 50–80 tysięcy zł.
GB s.c. istnieje od 1997 roku, a od 2005 roku rozwija ogólnopolską sieć pizzerii na zasadach franczyzy. Firma ma siedzibę w Łodzi.