Grupa Żabka większościowym udziałowcem cateringu dietetycznego Maczfit

Udostępnij artykuł
8 marca poinformowano o podpisaniu umowy, której następstwem będzie włączenie spółki w strukturę tworzącej się Grupy Żabka. To kolejny krok w poszerzaniu oferty modern convenience. Grupa zostanie większościowym udziałowcem firmy, ze wsparciem jej twórcy Macieja Lubiaka w roli prezesa.

Transakcja zwiększa potencjał Żabki. Firma chce nie tylko rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment. Ale także podejmować szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania nowych kierunków rozwoju firmy. Dziś dołącza do nich segment cateringu dietetycznego, który jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience. Maczfit powstał w 2015 roku za sprawą Macieja Lubiaka, sportowca, restauratora i przedsiębiorcy. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli prezesa.

Przejęcie Maczfit to element procesu tworzenia Grupy Żabka To także dalszy krok marki w kierunku rozwoju dwóch obszarów. Pierwszy z nich to modern convenience. Czyli ułatwianie życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związane z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugi to integracja rozwiązań e-commerce, którą firma realizuje od kilku lat.

Udziałowcy zadowoleni

Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element naszej długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience. Zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe. Między innymi takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfitmówi Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka.

Systematycznie rozbudowujemy nasze kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu. Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki opartego na modelu modern convenience. W jego DNA jest bliskość i wygoda oraz dopasowanie rozwiązań do oczekiwań klientówkomentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła nasz potencjał i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce. Decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa. Naszą misją jest wsparcie prozdrowotnych wyborów Polaków – Żabka jako firma promująca zrównoważony styl życia jest dla nas najlepszym partneremmówi Maciej Lubiak, prezes Maczfit.

Niezmiernie się cieszę, że Żabka zostanie nowym większościowym udziałowcem Maczfit Foods Sp. z o.o. Chciałbym podkreślić, że w ciągu ostatnich dwóch lat Maczfit skokowo zwiększył skalę działania, wchodząc na nowe rynki oraz rozszerzając swoją nowoczesną ofertę. Nasza inwestycja pozwoliła na dostosowanie mocy produkcyjnych, zwiększenie zatrudnienia, a także znaczące poprawienie rentowności spółki. Mam nadzieję, że dołączenie do wiodącej polskiej grupy handlowej, jaką jest Żabka, pozwoli Maczfitowi kontynuować wyśmienite tempo wzrostu mówi Piotr Noceń, współzałożyciel i partner zarządzający funduszu Resource Partners.

Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br. Nabycie udziałów ma nastąpić od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego prezesa. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, transakcja zostanie sfinalizowania po spełnieniu wszelkich wymogów związanych z prawem antymonopolowym. Udziałowcom Maczfit Foods Sp. z o.o. przy transakcji doradzali: Fidea oraz kancelaria Gide; partnerami Żabki byli z kolei:  Trigon, OC&C, DLA Piper oraz PwC.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.03.2021
Aktualizacja: 08.03.2021