Kawiarnia przy Nowym Świecie to oznaka zmiany strategii lodowego giganta. W ostatnich latach firma otwierała lodziarnie przede wszystkim w galeriach handlowych (ma ich w Polsce ponad 80). Teraz chce wejść na modne ulice wielkich miast. Wiąże się to ze sporymi wydatkami – jedna lodziarnia pod marką Grycan kosztuje od 200 tys. zł do 1 mln zł. Plany firmy nie kończą się na budowie nowych punktów i rozwijaniu sieci. Grycan chce utrzymać tempo wzrostu sprzedaży na poziomie około 10 proc. rocznie.
Jak już informowaliśmy, wartość polskiego rynku lodów przekracza 1 mld zł i corocznie rośnie o kilka procent. Największą konkurencją Grycana są dwie sieci – Ice Cafe (około 22 lokali, głównie w galeriach handlowych – podobnie jak Grycan; marka rozwijana jest poprzez system franczyzowy, a corocznie powstaje około pięciu nowych lokali) oraz nowo powstała i debiutująca na rynku NewConnect – Ibiza Ice Cafe. Pieniądze pozyskane ze sprzedaży akcji firma chce przeznaczyć na rozwój sieci placówek i uruchomienie programu franczyzowego. Teraz ma cztery lokale (sieć działa od maja 2009 roku), ale w przygotowaniu są kolejne. Do końca tego roku sieć ma liczyć już kilkanaście lokali (własnych i franczyzowych).