Happy Meal ma już 40 lat!

Udostępnij artykuł
Z okazji przypadającej w tym roku rocznicy zestawu, McDonald’s zaskoczy gości na całym świecie limitowaną kolekcją zabawek. Na kilka dni do Happy Meal powrócą popularne zabawki znane z ostatnich czterech dekad. Akcja potrwa od 7 do 10 listopada 2019 r.

Kultowe czerwone pudełko stało się częścią naszej marki. Jest znane przez rodziny na całym świecie. Happy Meal już od 40 lat daje okazję do wspólnej zabawy, towarzyszy wspólnym chwilom. Dzięki powrotowi popularnych zabawek, znanych również rodzicom, liczymy na to, że okazji do wspólnego spędzania czasu i miłych wspomnień będzie jeszcze więcej. Zapraszamy wszystkich do odkrywania tajemnic i historii zabawek, do rodzinnej zabawy – mówi Anna Borys-Karwacka dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Happy Meal miał swoją premierę w czerwcu 1979 roku w Stanach Zjednoczonych. Zestaw pierwotnie nazywał się „Circus Wagon Happy Meal”. W kolorowym, wyglądającym jak wóz cyrkowy pudełku, oprócz hamburgera, frytek i napoju, znajdowała się również zabawka, wymieniana praktycznie co tydzień. Już jako znany wszystkim Happy Meal, zestaw rozpoczął ekspansję na inne rynki. W 1982 roku był już dostępny w restauracjach w Ameryce Łacińskiej, Australii, Hongkongu i Nowej Zelandii. W Polsce czerwone pudełko pojawiło się jesienią 1993 roku przy ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie.

Na przestrzeni lat McDonald’s wprowadził wiele zmian w zestawach Happy Meal. Na całym świecie goście mogą dokonywać różnorodnych wyborów z coraz bardziej zróżnicowanego  menu. W Polsce do każdego zestawu Happy Meal począwszy od 2006 roku było dołączane jabłko. Pod koniec ubiegłego roku zdrowa przekąska w postaci jabłka została zmieniona na cząstki jabłek i winogron oraz słupki z marchewek, które są alternatywą klasycznych frytek.

Happy Meal to również możliwość wyboru między zabawką a książką. McDonald’s chce wspierać  w ten sposób pasję do czytania wśród najmłodszych. Obecnie w polskich restauracjach wraz z dziecięcym zestawem można otrzymać książkę z serii 12 opowiadań o przygodach bliźniaków, którzy przenoszą się wraz z rodzicami do ery dinozaurów. Ich autorką jest Cressida Cowell, znana m.in. z powieści „Jak wytresować smoka”. Książki są dostępne wyłącznie w McDonald’s. W ofercie pojawiają się wymiennie co osiem tygodni. To które konkretnie zabawki powrócą do polskich restauracji McDonald’s marka ujawni 6 listopada.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.11.2019
Aktualizacja: 05.11.2019