Ankieta wykorzystuje mechanizm „quasi” badania marketingowego. Z jednej strony może dostarczyć reklamodawcy bardzo istotnych informacji na temat prowadzonej kampanii i tego jak jest odbierana. Z drugiej może być źródłem ważnych danych na temat reklamowanych produktów i usług. Ankietę można także wykorzystać jako skuteczne narzędzie do wciągnięcia użytkowników serwisu w interakcje i obustronną komunikację, szczególnie jeżeli ankieta połączona jest z konkursem lub innego rodzaju zabawą.
Ankieta połączona jest z konkursem, nagrodami są cztery weekendowe vouchery do wykorzystania w sieci hoteli Ibis, należącej do Grupy Hotelowej Orbis. – Podoba nam się idea ankiety reklamowej. Z jednej strony jest to ciekawy sposób na zebranie interesujących informacji i wysondowania opinii internautów. A z drugiej jest to świetny sposób na dodatkową promocję. Połączenie ankiety i konkursu z nagrodami wydaje się dawać jeszcze lepsze rezultaty – mówi Joanna Wąchocka, brand manager marki Ibis i Etap.
Dane zbierane w drodze ankiety są dostępne dla reklamodawcy natychmiast. Pozwala to na szybką reakcję i bardzo dużą swobodę w realizacji polityki marketingowej i reklamowej. Dużym atutem ankiety reklamowej jest liczba użytkowników serwisu eholiday.pl, który jest największym serwisem noclegowym w polskim internecie (wg badania Megapanel/PBI Gemius) odwiedzanym miesięcznie przez blisko milion internautów.