Hotele Scandic inwestują w ekologię

Udostępnij artykuł

Goście, którzy wybierają sieć Scandic od wejścia do hotelu spotykają się z rozwiązaniami pro-ekologicznymi. Personel zaprasza ich do segregacji śmieci, dlatego też również w każdym pokoju znajduje się trójdzielny pojemnik na odpady. Jednorazowe kosmetyki zostały zastąpione uzupełnianymi podajnikami, co oszczędza produkcję pojemników w plastikowych butelkach. Wszelkie materiały reklamowe drukowane są z ekologicznymi oznaczeniami (jak i notatniki konferencyjne czy papierowe długopisy).

Kawa serwowana w hotelach pochodzi z ekologicznych upraw i sygnowana jest znakiem Fairtrade, natomiast wszystkie posiłki oraz bufety konferencyjne zawierają opcje zdrowe i organiczne. Śniadania, które są zawsze wliczone w cenę pokoju, to prawdziwy zastrzyk energii dla każdego na cały dzień – 101 pozycji do wyboru, w tym potrawy organiczne, zdrowe, produkty bezglutenowe i bez zawartości laktozy.

Nowe hotele tej sieci budowane są przy użyciu naturalnych materiałów i do tej pory zostało oddanych do użytku 17 000 pokoi typu "eko".

W roku 2007 sieć Scandic ogłosiła cel związany z sukcesywną redukcją emisji CO2 do roku 2011 oraz zapewnienia, że działalność hoteli będzie opierała się na jej zerowej emisji do roku 2025. W obiektach oferowana jest własna, przefiltrowana woda zamiast butelkowanej. Transportowano około cztery miliony butelek rocznie do hoteli, co przy wykorzystaniu własnej wody przyczyniło się do szacowanej redukcji emisji CO2 do 160 ton rocznie. Woda serwowana jest w karafce zaprojektowanej przez olimpijską pływaczkę Therese Alshammar razem z projektantem Jonas Torstensson. Jest to ręcznie wydmuchiwane i odnawialne szkło oraz zakrętka z odnawialnego plastiku. Jedna korona szwedzka ze sprzedaży każdej butelki, dostępnej w Scandic Shop w każdym hotelu – przeznaczana jest na Fundusz Zrównoważonego Rozwoju sieci Scandic, który wspiera inicjatywy służące idei zrównoważonego społeczeństwa.

Scandic ma obecnie około 150 hoteli w Belgii, Danii, Estonii, Polsce, Finlandii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i na Litwie. W Polsce zarządza dwoma hotelami: w Gdańsku i we Wrocławiu. Jak już informowaliśmy, firma jest zainteresowana otwarciem kolejnych hoteli w naszym kraju, głównie w Warszawie, ale także w Krakowie, Łodzi i Katowicach.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.07.2010
Aktualizacja: 09.07.2010