Obecnie firma współpracuje z Zieloną Budką i Nestle. Ponadto, sieć rozwija system franczyzowy. Aktualnie spółka chce przekazać franczyzobiorcom pozostałe lodziarnie, m.in. w Słupsku w CH Jantar, w opolskiej Karolince, w Dąbrowie Górniczej – CH Pogoria, w City Park Poznań, oraz dwóch gdańskich galeriach – Auchan i Fashion House.
Aktualnie pod szyldem Ice Cafe działa 27 lokali. Strategia rozwoju sieci zakłada nowe otwarcia głównie w galeriach i pasażach handlowych.
Ice Cafe Sp. z o.o. rozpoczęła działalność w 1999 roku. Początkowo spółka otwierała lodziarnie pod różnymi szyldami, ale ostatecznie zdecydowała się na ujednolicenie wizerunku. W maju 2005 roku w Poznaniu ruszyła pierwsza lodziarnia pod nazwą Ice Cafe.
Jak już pisaliśmy, poprzez kolejne otwarcia Ice Cafe zaostrza konkurencję na rynku sieciowych lodziarni. W tej chwili przoduje na nim Grycan, który prowadzi już ponad 80 lokali i wysp. Daleko – po obu tych markach – są inne sieci, takie jak: Świat Lodów (dziewięć lokali), Lody Gotti (osiem), Lody Bonano i Lodomania (po siedem) oraz obecna od kilku miesięcy na NewConnect – Ibiza Ice Cafe (cztery lodziarnie).
Nielsen podaje, że wartość rynku lodów w Polsce w okresie kwiecień 2009-marzec 2010 wyniosła 1,125 mld zł (wzrost o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego).