Innowacyjne witryny lodowe nagrodzone

Udostępnij artykuł
Twórcy witryny INSÙ stwierdzili, że ekspozycja lodowa powinna być stworzona w orientacji wertykalnej.  Ta rewolucyjna myśl została doceniona przez jury najpopularniejszego konkursu związanego z wzornictwem przemysłowym na świecie. Witryna INSÙ otrzymała wyróżnienie Red Dot Award 2018.

Nagroda przyznawana jest od 1955 roku przez Design Zentrum Nadrenia Północna-Westfalia w Essen, w Niemczech. Uznawana jest za jedną z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, z kilkoma tysiącami zgłoszeń każdego roku i międzynarodowym jury złożonym z uznanych ekspertów branżowych. Nagrodzone projekty prezentowane są w Red Dot Design Museum, w budynku dawnej kopalni Zollverein w Essen, wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Jury ocenia wiele czynników

Czerwona kropka, którą oznaczone są najlepiej zaprojektowane produkty na świecie, świadczy nie tylko o zmysłowym designie. Jury ocenia także szereg zalet funkcjonalnych, ergonomicznych, analizuje pod kątem przełomowych i innowacyjnych rozwiązań. Oprócz intrygującej, wertykalnej ekspozycji, lada INSÙ charakteryzuje się niezwykłą funkcjonalnością. Lody umieszczone są w specjalnych szufladach wypełnionych glikolem. Dzięki temu w witrynie panują wyjątkowo stabilne warunki przechowywania lodów, ich temperatura i konsystencja jest zawsze właściwa, a zjawisko utraty masy lodowej nie występuje. Lody nie wymagają przekładania na noc do szaf mroźniczych. Lada i sama ekspozycja wygląda zawsze higienicznie i elegancko. Niewątpliwą zaletą jest także fakt, że witryna zajmuje niewiele miejsca w sklepie, a widoczność produktów, dzięki specjalnej konstrukcji jest znacznie lepsza niż w tradycyjnych witrynach.

Choć projekt zdaje się być szczególnie bliski generacji Z i millenialsom (ze względu na jednoznaczne skojarzenia ze smartfonem) – lada świetnie sprawdzi się zarówno we wnętrzach nowoczesnych, minimalistycznych, jak i w tych ciepłych restauracyjnych, we foyer hotelowym. To najbardziej ekskluzywna forma sprzedaży impulsowej lodów, jaką kiedykolwiek wymyślono.

W Red Dot Museum w Essen trwa właśnie wystawa prezentująca zwycięskie projekty. Można je także zobaczyć TUTAJ oraz w wydawanym co roku albumie,  prestiżowym przewodniku po trendach na bieżący rok – Yearbook 2018.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 20.08.2018
Aktualizacja: 20.08.2018