IT: 4-proc. wzrost przyjazdów turystów

Udostępnij artykuł

Instytut Turystyki zaktualizował dane odnośnie przyjazdów turystów do Polski w I kw. bieżącego roku. W tym czasie liczba cudzoziemców w bazie noclegowej wzrosła o 6 proc., zaś liczba noclegów o 3 proc.

Jak już pisalismy, w pierwszym kwartale 2010 r. przeciętne wydatki turystów na terenie Polski wyniosły 284 dol. na osobę. Na hotele i motele wydali oni 293 dol. a na pensjonaty – 336 dol. Jak wynika z opracowania Instytutu Turystyki, wydatki turystów według celu podróży kształtują się następująco: typowa turystyka – 235 dol., odwiedziny u krewnych i znajomych – 297 dol., sprawy zawodowe, służbowe – 271 dol., zakupy na własne potrzeby – 373 dol., tranzyt – 167 dol., udziały w konferencjach – 271 dol., cele zdrowotne – 371 dol.

Natomiast przeciętne wydatki turystów na osobę według krajów kształtują się następująco: Litwa – 139 dol., Holandia – 157 dol., Republika Czeska – 190 dol., Słowacja – 196 dol., Rosja – 197 dol., Austria – 225 dol., Belgia – 281 dol., Białoruś – 285 dol., Niemcy – 287 dol., Ukraina – 331 dol., Sakndynawia – 375 dol., Wielka Brytania – 434 dol., Francja – 453 dol., Włochy – 455 dol., kraje zamorskie (Australia, Japonia, Kanada, Korea Płd, USA) – 580 dol.

Z noclegów w obiektach typu hotelowego korzystało ogółem 48 proc. turystów (o 5 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2009 roku). W grupie gości z krajów „starej Unii” udział nocujących w hotelach lub motelach niewiele przekroczył średnią. Z bazy typu hotelowego korzystało 60 proc. turystów badanych na lotniskach (wyraźnie mniej niż w 2009 r.).

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.07.2010
Aktualizacja: 02.07.2010