Jak dobrze zarobić na kawie?

Udostępnij artykuł
Jest związana z branżą gastronomiczną od początku pracy zawodowej.  HoReCa jest jej wielką pasją. Odwiedziła mnóstwo obiektów gastronomicznych, w Polsce i na świecie. Doradza właścicielom restauracji i kawiarni, w jaki sposób dobrać odpowiednie urządzenie do profilu ich działalności. Agnieszka Naumowicz-Zinczuk – kierownik działu sprzedaży w firmie Koree opowiada o tym, jak zarobić na kawie i czy to w ogóle możliwe.

Kawiarnie są  zakładane przez  pasjonatów, którzy chcą dzielić się  z innymi smakiem najlepszej kawy. Trzeba jednak pamiętać, że biznes kawiarniany ma też przynosić wymierne korzyści dla właściciela.

Czy na biznesie kawowym w Polsce  można zarobić?

W ostatnich latach obserwujemy u nas prawdziwy boom kawowy. Polacy dużo jeżdżą po świecie, obserwują, próbują, podpatrują.  Wszystkie nowości bardzo szybko docierają do nas, bo jesteśmy wyjątkowo chłonnym rynkiem. Kawa jest popularna na całym świecie i ludzie zarabiają na niej krocie. W Polsce są wyjątkowo korzystne warunki dla rozwoju biznesu kawowego. Wciąż jeszcze rynek nie jest nasycony i nadal spragniony nowości.

Ile można zarobić na kawie?

Dobrze przygotowany business plan, odpowiednie miejsce na kawiarnię, optymalne urządzenia do parzenia kawy oraz barista kochający swoją pracę  – oto przepis na sukces. Ile? To zależy jak wielu gości jesteśmy w stanie zachęcić jakością kawy, obsługi i miejsca. Urządzenia do parzenia kawy mają prawie nieograniczone możliwości.

 Co przyniesie kawiarni dodatkowy dochód?

Kawiarnia to przecież także doskonałe ciasta, kanapki, zapiekanki, napoje inne niż kawa. Przede wszystkim potrzebna jest ciekawa oferta. Dania szybkie w przygotowaniu. Doskonale ułatwi wtedy pracę piec Merrychef. To najlepsze urządzenie dla każdego, kto chce przygotować świeże, gorące posiłki na żądanie, w miejscu gdzie wolna przestrzeń jest na wagę złota. W tym piecu można gotować, tostować, grillować, piec i podgrzewać świeże lub mrożone produkty tj. kanapki, ciasta, pizzę, ryby, warzywa i mięsa. Taka elastyczność wpływa pozytywnie na rozwój firmy, umożliwiając szybkie zmiany menu i wprowadzanie dodatkowej oferty posiłków, przy zastosowaniu tylko jednego małego urządzenia.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LISTOPAD / GRUDZIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Jest Pani ekspertem  w dziedzinie urządzeń, które służą do przygotowywania najlepszej jakości kawy. Na co powinien zwrócić uwagę właściciel kawiarni zanim zdecyduje się na zakup ekspresu?

Przede wszystkim do kawiarni potrzebne jest urządzenie niezawodne i przyjazne dla osób, które je obsługują. I naprawę czasem warto zainwestować w dobry ekspres, ale mieć pewność, że urządzenie będzie działać bezawaryjnie przez długi czas. Wbrew pozorom ekspres do kawy nie stanowi głównego kosztu w kawiarni. Proszę też pamiętać, że ekspres jest tylko narzędziem do uzyskania najlepszej kawy i niezwykle ważny jest tutaj udział baristy. Oczywiście ekspres do kawy powinien w optymalny sposób zaspokoić potrzeby kawiarni. Warto sprawdzić jego wydajność, jakie ma możliwości ustawiania parametrów parzenia kawy, oraz bardzo istotne jest czy firma oferująca ekspres ma solidny serwis.

Zakup profesjonalnego ekspresu do kawy to jednak spory wydatek, po jakim czasie powinien nastąpić zwrot poniesionych kosztów ?

Warto zastanowić się, czy zdecydować się na zakup urządzenia czy po prostu wybrać opcję leasingu. Wybierając leasing można korzystać z profesjonalnego ekspresu bez dużej jednorazowej inwestycji. Przedsiębiorcy, korzystają z tej formy finansowania, gdyż  raty leasingowe można rozliczać jako koszty. Dodatkowo w raty leasingu wliczone jest ubezpieczenie, które chroni urządzenie w przypadku kradzieży, zniszczenia poprzez upadek czy w wyniku zwarcia elektrycznego. Firma Koree współpracuje z wieloma firmami leasingowymi i chętnie, pomoże w nawiązaniu współpracy.

Czy jakość kawy w restauracjach jest równie dobra, jak w kawiarniach?

Muszę przyznać, że kawa w restauracjach jest traktowana trochę po macoszemu. A szkoda. Jeśli kawa w restauracji będzie gorszej jakości niż w dobrej kawiarni, to gość po prostu skorzysta z oferty tych, którzy podadzą mu lepszą kawę.

Czy w restauracjach opłaca się inwestować w dobrej jakości kawę?

To są wymierne korzyści dla restauracji. Warto zadbać o to, aby gość zadowolony z pysznego posiłku, został również na kawę i deser. Dodatkowo, jeśli goście dostaną „słabą” kawę, to zostanie zepsuty efekt, nad którym pracował wcześniej szef kuchni. Można w ten sposób stracić dobrego klienta.

Jakie urządzenie do parzenia kawy  poleca Pani do restauracji?

Z oferty Koree polecam ekspresy La Marzocco LINEA PB. Te ekspresy zostały starannie zaprojektowane aby pasowały do każdego wnętrza. Przy użyciu takiego urządzenia, pracownik restauracji przyrządzi  kawę, jaką można dostać w najlepszej kawiarni. Jest to wydatek, który na pewno się opłaci.

Biznes kawowy to jest bardzo wdzięczny temat. Jest to zawsze ciekawa praca i możliwość realizacji niekończących się pomysłów. Dostępność na polskim rynku różnorodnych mieszanek kawy, a także  doskonałych urządzeń do jej parzenia sprawiają, że można serwować gościom najlepszą kawę
i dodatkowo na tym świetnie zarabiać. Zapraszamy na pyszną kawę  podczas targów Expo Sweet
w Centrum Expo XXI w Warszawie, w dniach 23-26 lutego, a potem  w ramach Festiwalu Kawy w PKiN w Warszawie 21-22 marca 2020, a także podczas  targów EuroGastro w dniach
25-27 marca 2020 w  PTAK Warszaw Expo, gdzie będzie można też zobaczyć wyjątkowy system do parzenia kawy MODBAR. Więcej informacji na www.koree.pl

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 03.02.2020
Aktualizacja: 03.02.2020