Główni przedstawiciele branży gastronomicznej wypracowali rekomendowane standardy bezpiecznej dostawy posiłków. Jest to zestaw zaleceń, które pozwolą zachować bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy – obsługę restauracji, kurierów i konsumentów.
Standardy zostały stworzone przy współpracy z konsultantami do spraw bezpieczeństwa żywności i mikrobiologami.
Kodeks dobrych praktyk dla dowozów posiłków
1. Ograniczenie przyjmowania banknotów i monet. Promowanie płatności terminalem oraz płatności online.
2. Przekazywanie posiłków klientowi na zewnątrz budynku, aby unikać ryzyka przeniesienia wirusa poprzez przebywanie kurierów z innymi osobami w ciasnych przestrzeniach (windy, klatki schodowe, korytarze).
3. Bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji:
- obsługa restauracji umieszcza posiłek w “strefie buforowej” w innym pomieszczeniu niż pracuje obsługa restauracji lub w bezpiecznej odległości od obsługi – w miarę możliwości 4,5 m,
- kurier odbiera posiłek ze “strefy buforowej” po jej opuszczeniu przez obsługę.
4. Bezkontaktowe przekazanie posiłku klientowi:
- klient płaci online lub terminalem płatniczym przy odbiorze,
- kurier zostawia posiłek i zdezynfekowany terminal klientowi, następnie oddala się na bezpieczną odległość,
- klient płaci kartą (jeżeli nie zapłacił wcześniej online) i zabiera posiłek.
5. Kontrola stanu zdrowia kurierów przed każdą zmianą:
- pomiar temperatury kuriera,
- kontrola innych objawów,
- oświadczenie kuriera o braku kontaktów z osobami chorymi,
- dopuszczanie do pracy wyłącznie kurierów bez objawów oraz ryzyk epidemiologicznych.
6. Dezynfekcja pojazdów i całego wyposażenia kuriera przed każdą zmianą oraz poszczególnych elementów przed i po każdym kontakcie z klientem (np. terminal płatniczy).
7. Mycie i/lub dezynfekcja rąk po każdym kontakcie z powierzchniami obcymi (np. klamki, terminale płatnicze).
Członkowie ZP HoReCa zaangażowani w proces dowozu posiłków, wypracowali rekomendowane standardy w zakresie tej opcji dostawy. Spotkały się one z uznaniem Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Dziękujemy Stava za doświadczenie i cenne uwagi.
SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.