Janusz Palikot z drugą kampanią crowfundingową i nowym piwem

Udostępnij artykuł
Tenczyńska Okovita stanęła na podium wartości zbiórek 2019 roku, pozyskując 4,18 mln zł w 36 dni. Celem nowej kampanii, promowanej na platformie Crowdway.pl jest pozyskanie do 4,17 mln zł na rozwój biznesu Tenczynek Bezalkoholowe. Spółka ma zajmować się całkowitą dealkoholizacją piw, a także inwestycjami w domy wyposażone specjalnie dla miłośników piwa.

W ramach poszerzania portfolio Palikota powołana została spółka Tenczynek Bezalkoholowe, która jest określana „spółką-wnuczką” Browaru Tenczynek (należącego do Manufaktura Piwa, Wódki i Wina). Jej głównym celem jest wprowadzanie na rynek regionalnych i rzemieślniczych piw o zawartości alkoholu 0,0 proc. Będą to pierwsze tego typu pozycje na polskim rynku, wyprodukowane w sposób utrzymujący pełnię aromatów i smaku piwa alkoholowego. Spółka zamierza zaoferować usługę dealkoholizacji piwa dla browarów kraftowych.

Na tle Europy Polska jest w czołówce, jeśli chodzi o tempo rozwoju segmentu piwa bezalkoholowego. Według danych opublikowanych przez Nielsena w ubiegłym roku, piwo poniżej 0,5 proc. to już wartość 513 mln zł i 3,1 proc. udziału w rynku alkoholi ogółem. Obecnie mamy ogromny wybór piw rzemieślniczych i myślę, że często przywoływana ‘piwna rewolucja’, doczeka się kolejnego etapu. Zaobserwowaliśmy popyt, więc zadbamy o podaż. Co więcej, umożliwimy także innym browarom na rynku wejście w ten perspektywiczny segmentpowiedział Janusz Palikot.

W sumie Janusz Palikot na rozwój spółki Tenczynek Bezalkoholowe chce pozyskać od inwestorów 4,17 mln zł. Kwota ma pokryć następujące cele: zakup aparatu do dealkoholizacji – 1,9 mln zł, aromatyzatora – 140 tys. zł, wirówki do piwa – 750 tys. zł, karbonizatora – 130 tys. zł, a także analizatorów, generatora wody odtlenionej i zbiornika ciśnieniowy na piwo, Hop Gun za kwotę 900 tys. zł. Spółka planuje także prowadzić intensywne działania marketingowe (ok. 400 tys. zł).

Nowością będą cztery domy z kranami do piwa, które zbudujemy na terenie Browaru. Domy piwne będą miały funkcję mieszkalną, ale będą też idealną bazą noclegową dla osób korzystających z coraz szerszej oferty usług na miejscu. Koszty tego projektu zostaną w całości sfinansowane przez spółkę i jej inwestora celowego. Natomiast zadecydowaliśmy o włączeniu zysku z domów do pierwszej dywidendy – tłumaczy Palikot.

Strategia rozwoju

Spółka planuje rozpocząć procesy inwestycyjne do końca III kw. 2020. Uruchomienie maszyny do dealkoholizacji zaplanowano na I kw. 2021 roku. W tym okresie ma nastąpić też premiera serii piw bezalkoholowych na rynku, co zbiegnie się ze startem sezonu piwnego. Do 2024 Tenczynek Bezalkoholowe planuje osiągnąć pułap sprzedanych 40 tys. hektolitrów, a zysk netto ma wynieść około 4,5 mln zł. Zgodnie z planem, pierwsza dywidenda będzie wypłacona w 2022 roku.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Do zaangażowania w projekt Janusz Palikot ponownie zaprasza inwestorów i buduje społeczność, tym razem wokół Browaru. Tak jak poprzednio, powierzył promocję swojej zbiórki platformie Crowdway.pl, która wspierała dwie największe kampanie crowdfundingu udziałowego w Polsce w 2019 roku: Tenczyńska Okovita SA (4,18 mln zł) i Pinta Barrel Brewing SA (4,15 mln zł).

Nasza ubiegłoroczna kampania pokazała, że inwestorzy poszukują okazji, za którą stoją doświadczenie twórcy spółki, wiedza i przede wszystkim dobrze opracowany biznes. My mamy to wszystko w pakiecie, a zakończenie kampanii Okovity przed czasem tylko potwierdza tę opinię. Za tego typu inwestycjami często idą też emocje i sympatia do danej branży – ludzie, którzy kupują akcje firmy, chcą się stać jej częścią. Tak też będzie i teraz, kupując akcje, tworzymy społeczność skupionej wokół Browaru Tenczynek, a co za tym idzie także Tenczyńskiej Okovity i Bezalkoholowego. Przed nami znów miesiące wytężonej pracy, ale zaufanie i zaangażowanie inwestorów napędza nas do działania, pomaga kreować nowe, pionierskie rozwiązania na polskim rynku tłumaczy Janusz Palikot.

W nowej zbiórce na Tenczynek Bezalkoholowe SA dostępnych jest sześć pakietów inwestycyjnych. Najmniejszy zaczyna się od 360 zł, najwyższy to wkład od 225 tys. zł. Oprócz akcji spółka gwarantuje benefity – od zniżek i kuponów na zakupy w sklepie przez produkty Tenczynka i Tenczyńskiej Okovity, po limitowane gadżety z kolekcji, w tym grawerowany nóż ze stali damasceńskiej. Wszyscy akcjonariuszy otrzymują prawo do udziału w WZA i dywidendzie.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.03.2020
Aktualizacja: 09.03.2020