Burger King promuje nowe pozycje w menu przede wszystkim w internecie: na fan page’u marki na portalu Facebook oraz stronie internatowej promocji. Konkurs polega na odszukiwaniu burgerów umieszczanych o różnych porach dnia na fan page Burger King Polska i stronie www.prostozgrilla.pl. Osoba, która zgromadzi najwięcej burgerów w ciągu tygodnia, w jak najlepszym czasie, otrzyma jedną z atrakcyjnych nagród (np. aparat fotograficzny, nawigacja samochodowa, vouchery na paliwo). Natomiast internauta, który pobije wszystkie rekordy i odszuka najwięcej burgerów w jak najlepszym czasie przez cały czas trwania konkursu, czyli w ciągu dziewięciu tygodni, wygra iPhone’a.
Fani marki Burger King na Facebooku będą natomiast mogli zabawić się grą „Znajdź swojego koguta” (wersja żeńska) oraz „Pokaż, jaki z Ciebie kogut” (wersja dla Panów). Na właściciela najliczniejszego kurnika oraz na najatrakcyjniejszą, jego zdaniem, facebookową kurkę, czekają nagrody w postaci konsoli do gry Playstation 3 oraz laptopa. Ponadto, każdy klient, który, zamawiając w restauracjach Burger King zestaw z jednym z powyższych burgerów, odważy się zapiać niczym prawdziwy kogut, otrzyma powiększenie zestawu za darmo.
Koncepcję kreatywną oraz internetową stronę promocji oraz koncept aplikacji na Facebooka przygotowała agencja FireFly Creation. Aplikację facebookową „Kurnik” opracowała firma FaceAddicted. Działania PR prowadzi agencja Solski Burson-Marsteller.
Burger King to światowa sieć restauracji szybkiej obsługi. Pierwsza restauracja została otwarta w 1953 r. w Miami, na Florydzie. Sieć obejmuje 12 000 restauracji w ponad 73 krajach na całym świecie. W Polsce marka Burger King należy do koncernu AmRest, a restauracje są zlokalizowane w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Opolu, Słupsku, Koszalinie, Poznaniu, Legnicy, Lubinie, Krakowie i Częstochowie.