Kawa non-profit dla Ukrainy od Coffeedesk, Bero i pięciu polskich palarni

Udostępnij artykuł

Cała kwota ze sprzedaży każdej z ponad 1000 paczek polskiej kawy non-profit zostanie przekazana na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. Kawową współpracę na rzecz Ukrainy przygotowali wspólnie: importer kawy Bero Polska, omnichannel Coffeedesk oraz pięć polskich palarni: HAYB, Autumn, LaCava, Kafar i Story. Kawa trafiła na półki i do e-sklepu Coffeedesk.

Projekt zainicjowała Paula Gwarek, Q-graderka z Bero Polska, importera zielonych ziaren, która zaprosiła do współpracy największy w CEE omnichannel kawowy Coffeedesk oraz pięć polskich palarni HAYB, Autumn, LaCava, Kafar i Story do stworzenia wspólnego projektu kawy dla Ukrainy.

350 kg kawy, 5 palarni, 1000 paczek i ręcznie malowane etykiety 

W projekcie non-profit dla Ukrainy kawa, jej nuty smakowe są kwestią drugorzędną. Wszyscy uczestnicy projektu zaangażowali się w akcję bezpłatnie i nie czerpią ze sprzedaży żadnego zysku.  

Na potrzebę kawy no-profit Bero Polska przekazała 350 kilogramów zielonej kawy. To z niej pięć polskich palarni, HAYB, ACR, LaCava, Kafar i Story, stworzyło ponad 1000 paczek wypalonej kawy. Coffeedesk odpowiada natomiast za branding, marketing i sprzedaż specjalnej kawy dla Ukrainy. Znany z ręcznie wykonanych rysunków zdobionych pudełka z zamówieniami dla klientów, Coffeedesk, odpowiada też za wygląd paczek kawy non profit.  Kołobrzeski omnichannel zebrał wśród pracowników wolontariuszy, którzy w kilka godzin ręcznie udekorowali na niebiesko i żółto paczki z kawą non-profit. Z projektu making off powstała też sesja zdjęciowa Coffeedesk.  

Kawy dostępne są jako jeden produkt i wysyłane losowo, a więc nie można wybrać jednej palarni, ani też konkretnego wzoru opakowania. Dotyczy to także zamówień z kilkoma opakowaniami kawy. Dla podkreślenia niekomercyjnego charakteru projektu, kawy są dostępne jedynie w ofercie detalicznej Coffeedesk dla klientów w Polsce i za granicą. Dzięki tak dużej skali, sprzedaż 1000 paczek kawy non-profit ma wygenerować nawet 55 tysięcy złotych, które następnie Coffeedesk przekaże Polskiej Akcji Humanitarnej. 

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 17.03.2022
Aktualizacja: 12.01.2023