KOKU Sushi z nowym systemem szkoleń kelnerskich

Udostępnij artykuł

Jak zrozumieć oczekiwania gości? Co robić w sytuacjach kryzysowych? Jak czerpać satysfakcję ze swojej pracy? To tylko niewielka część zagadnień poruszanych podczas szkoleń dla kelnerów sieci KOKU Sushi. Cel? Podniesienie standardów obsługi, wyników sprzedaży i konkurencyjności oraz polepszenie doświadczeń zakupowych konsumentów. 

Szkolenia kelnerskie to nowość w KOKU Sushi. Propozycja skierowana jest do franczyzobiorców, którzy chcą zwiększyć efektywność swoich zespołów i sprawić, aby ich restauracja wyróżniała się na tle konkurencji wysokiej jakości serwisem. Nie bez znaczenia jest także aspekt zadowolenia pracowników, ich motywacji i chęci do rozwoju. 

Na pracę kelnerską decydują się z reguły młodzi ludzie, którzy traktują ją jako zajęcie tymczasowe. My chcemy pokazać im, że kelner to zawód, który daje szansę na doskonalenie różnych umiejętności i nabywanie wszechstronnego doświadczenia. To właśnie obsługa w dużej mierze buduje atmosferę lokalu i decyduje o tym, czy goście do niego wracają. Kompetencje miękkie, umiejętność zachowania się w każdej sytuacji, odpowiedni dobór słów i postawa ciała mają równie duże znaczenie co techniczne aspekty serwisu mówi Marcin Zalewski, szkoleniowiec KOKU Sushi.  

Jak sprzedawać więcej?

Szkolenia trwają trzy dni i odbywają się w białostockiej centrali KOKU Sushi. Obejmują zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną. Podczas zajęć omawiane są zagadnienia związane m.in. ze sprzedażą sugestywną, upsellingiem czy komunikowaniem promocji i ofert specjalnych. Kelnerzy dowiadują się także, w jaki sposób przywitać i pożegnać gości, jakich słów unikać podczas rozmowy czy jak zachować się wobec zarzutów. Uczestnicy poznają ponadto tajniki dobrze zorganizowanego serwisu.

Na warsztatach wykorzystujemy technikę dramy, w ramach której każdy kelner może przećwiczyć w praktyce zdobytą wiedzę. Tego typu działanie daje najlepsze rezultaty, ponieważ nie tylko utrwala informacje, ale także pozwala na sprawdzenie, jak czujemy się z danym komunikatem, co musimy poprawić, a z którymi zagadnieniami nie mamy problemu – tłumaczy Marcin Zalewski.   

Edukacja receptą na kryzys

Szkolenia kelnerskie są kontynuacją nowej oferty edukacyjnej sieci skierowanej do właścicieli i pracowników KOKU Sushi. Stanowią odpowiedź na obecną sytuację w branży gastronomicznej.

“Nie zastanawiaj się, a zacznij działać” – to myśl, która przyświeca mi podczas zajęć i którą chcę przekazać moim kursantom. Osoby i organizacje, które są w ciągłym ruchu, które generują nowe pomysły i nie boją się ich realizacji, są w stanie nie tylko utrzymać się na rynku, ale także odnieść na nim sukces. Aby jednak to się stało, konieczna jest zmiana sposobu myślenia wszystkich uczestników procesu – od franczyzobiorców, przez managerów, po kucharzy i zespół kelnerski. Każde ogniwo jest tu ważne – mówi Marcin Zalewski. 

ŹródłoKOKU Sushi

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec-kwiecień 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 21.06.2023
Aktualizacja: 21.06.2023