Kolejne marki i miasta dołączają do Too Good To Go

Udostępnij artykuł
Po pozytywnym odbiorze aplikacji w Warszawie i Krakowie przyszedł czas na Trójmiasto. Od dziś do walki z marnowaniem jedzenia mogą włączyć się również mieszkańcy Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic. W aplikacji dostępne są paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni w całym Trójmieście, które w innym przypadku musiałyby wylądować w koszu.

Wśród miejsc, które dołączyły do rewolucji z Too Good To Go znalazło się już ponad 50 lokali, m.in. Klatka B, Wantburger, Leń, Głodny Niedźwiedź, Drukarnia, Morze Kawy, Kofeina Gdynia Coffee House, WypiekAna, WatKamChu, Składak, Bio Piekarnia Ziarno, Marmolada Chleb i Kawa, Mamy Wypieki, Minuta Osiem, Kurhaus, Kawana Palarnia Kawy, Vegan Port, Cafe Antidotum, a także sieci Starbucks, Pizza Hut, North Fish i wiele innych.

Temat marnowania jedzenia od miesięcy nie schodzi z pierwszych stron gazet. Dane o tym ile produkujemy, kupujemy i wyrzucamy niezmiennie szokują. Polska plasuje się na piątym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej, marnując co roku 9 mln ton jedzenia, co daje średnio 247 kg na osobę. Aby rozwiązać tak złożony problem, jak marnowanie żywności, potrzebne są zarówno rozwiązania systemowe, takie jak już obowiązująca ustawa o niemarnowaniu, oraz indywidualne działania. W przypadku tych drugich, z pomocą przychodzi aplikacja Too Good To Go, angażująca zwykłych użytkowników w codzienną walkę z marnowaniem żywności, która właśnie objęła swym zasięgiem Trójmiasto. W samym tylko Gdańsku rocznie na wysypisku ląduje 110 tys. ton żywności, w całym województwie pomorskim – ponad 500 tys. ton rocznie, ale od tej pory mieszkańcy Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic mogą dołączyć do grona 140 tys. Pogromców Marnowania Jedzenia, codziennie ratując żywność przed koszem.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Marnowanie żywności jest problemem globalnym i wyzwaniem, przed jakim stajemy również w Polsce. Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo produkcja żywności powiązana jest z emisjami gazów cieplarnianych, ale wiemy natomiast, że Trójmiasto nie boi się podejmowania wyzwań i wprowadzania innowacji. To tutaj zrodziła się idea budżetu obywatelskiego, to tu mieszkańcy po raz pierwszy w Polsce, zadecydowali o losach miasta w panelach obywatelskich. Teraz nadszedł czas na walkę z marnowaniem jedzenia i już widzimy, z jak bardzo ciepłym przyjęciem ze strony użytkowników spotyka się aplikacja – powiedziała Magdalena Marzec, dyrektor marketingu Too Good To Go w Polsce.

W Banku Żywności w Trójmieście na co dzień ratujemy jedzenie przed zmarnowaniem i przekazujemy je potrzebującym. Regularnie pozyskujemy setki kilogramów żywności od największych sieci handlowych, lokalnych sklepów, hurtowni czy rolników. Odbiór jedzenia z mniejszych punktów gastronomicznych zawsze jednak był dla nas skomplikowany. Jesteśmy organizacją non-profit, utrzymujemy się z darowizn i dotacji i często po prostu nie stać nas, żeby ratować małe ilości jedzenia. Bardzo nas cieszy, że na rynku pojawiają się tak proste rozwiązania, które uzupełniają naszą działalność. Dzięki temu każdy może włączyć się w niemarnowanie żywności – mówi Łukasz Jaroń, z Banku Żywności w Trójmieście.

16 lutego mijają dokładnie 4 miesiące odkąd Starbucks rozpoczął współpracę z Too Good To Go. Jesteśmy – my, czyli przede wszystkim nasi partnerzy, bariści – niezmiernie dumni i szczęśliwi, że możemy pomagać w walce z marnowaniem jedzenia w Polsce. To duży problem, który wymaga kompleksowych działań, dlatego zachęcamy do przyłączania się do inicjatywy także inne, duże i małe firmy – z korzyścią dla biznesu i planety! Cieszymy się dodatkowo, że nareszcie będziemy mogli wypatrywać pozytywnych rezultatów także w Trójmieście, gdzie liczba naszych kawiarni jest jedną z najwyższych w Polsce. Zapraszamy wszystkich Pogromców Marnowania Jedzenia z Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic do naszych kawiarni po odbiór pysznych kanapek i deserów Starbucks – mówi Katarzyna Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polska.

Trójmiasto jest kolejną wielką aglomeracją w której świadomie i z pełnym zaangażowaniem wspieramy walkę z marnowaniem żywności. Skala uratowanych paczek z naszych restauracji zaskakuje nas z miesiąca na miesiąc i utwierdza tylko w przekonaniu, że podążamy właściwa drogą. Pojawienie się Too Good To Go w Trójmieście jest świetną nowiną dla wszystkich mieszkańców i pozwoli im także w pełni zaangażować się w naszą wspólną misję. – powiedział Przemysław Pukiewicz, manager operacyjny North Food Polska.

Lista pierwszych partnerów Too Good To Go w Trójmieście: Wantburger, Bio Piekarnia Ziarno, Klatka B, SMAKER, MORA bistro, Morze Kawy, North Fish Galeria Bałtycka, North Fish Forum, North Fish Galeria Morena, North Fish Riviera, Starbucks Gdańsk Galeria Bałtycka Poziom +1, Starbucks Gdańsk Manhattan, Starbucks Gdańsk OBC, Starbucks Gdańsk Galeria Bałtycka Poziom 0, Starbucks Gdańsk Forum, Starbucks Gdańsk Długa, Starbucks Gdańsk Alchemia, Starbucks Gdynia Świętojańska, Starbucks Gdynia Galeria Riviera, W tym sęk – Coffee & Cake, Pizza Hut – Gdynia Świętojańska, Pizza Hut – Gdynia Riviera, Pizza Hut – Gdańsk Forum, Pizza Hut – Gdańsk Galeria Bałtycka, GOOD cafe, Kofeina Gdynia Coffee House, Kate – Coffee&Cake, Kaktus Coffee, Smart Bistro, Pudełko lunch cafe, Wat Kam Chu, Slow Cafe Klubokawiarnia Rodzinna, CoffeeToGo, Dwie Zmiany, Yummy Gdańsk, Ciekawa Kawiarnia, Oficyna, L’Appetito, Cup and Cakes. Kawiarnia, bliżej, Fyrtel, Składak, Pociąg do…, Cukiernia Szczęśliwy Lis, Coffeeway, Cafe Kwadrat Rumia, Deserownia, Kromka, Lavenda Cafe & Galeria, Piekarnia Tyrolska, Hotel ibis kitchen Stare Miasto, na bieżąco dołączają kolejne miejsca.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 19.02.2020
Aktualizacja: 19.02.2020