Kompania Piwowarska wesprze 9 tys. lokali gastronomicznych

Udostępnij artykuł
Producent odbierze na swój koszt niesprzedane piwo beczkowe o wartości nie mniejszej niż 5,6 mln złotych oraz wydłuży terminy płatności. Marka nieprzerwanie prowadzi też bezpłatny, profesjonalny serwis instalacji do piwa beczkowego, by przygotować je do ponownego uruchomienia w dniu otwarcia lokali.

Obecny stan związany z pandemią ma bardzo negatywny wpływ na wiele firm i dotyka każdą branżę. Jednak niektóre z nich doświadczają tego najmocniej. Takim jest właśnie sektor HoReCa – zostały odwołane wszystkie imprezy masowe, a właściciele lokali gastronomicznych musieli je zamknąć praktycznie z dnia na dzień, co oznacza dla nich zapasy niesprzedanych towarów. Dlatego Kompania Piwowarska już realizuje działania, które pomogą polskiej gastronomii ograniczyć ogromne straty, jakie ponosi ona od momentu zamknięcia hoteli, barów, kawiarni, restauracji, klubów nocnych i pubów.

Piwo jest drugą po jedzeniu kategorią produktów pod względem wartości dla dziesiątek tysięcy lokali w Polsce – nie ma pubów czy restauracji bez piwa – jest ono bardzo ważną częścią obrotu. Mamy nadzieję, że wsparcie, jakie oferujemy właścicielom lokali gastronomicznych pomoże im przetrwać najgorszy czas, zmniejszyć obciążenia, i chociaż częściowo zachować miejsca pracy. Pracujemy też nad kolejnymi działaniami, które pomogą polskiej gastronomii, bo nasze otoczenie społeczne i biznesowe jest dla nas bardzo ważne – mówi Piotr Tomalak, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej.

W związku z decyzjami władz dotyczącymi ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa, w lokalach pozostało wiele produktów takich jak piwo, których nie można sprzedać na wynos lub z dowozem. Dlatego Kompania Piwowarska zdecydowała, że wszystkie beczki z piwem, które były w użyciu w czasie ogłaszania zamknięcia lokali, a także wszystkie zawierające piwo, którego termin do spożycia już mija lub minie w czerwcu, zostaną odebrane przez producenta w momencie powtórnego otwarcia placówek gastronomicznych. Odbiór niespożytego piwa dotyczy także lokali tankowych. W trakcie odbioru zrealizowana zostanie również dostawa świeżego trunku, gotowego do serwowania. Firma szacuje, że wartość przekazanego przez producenta piwa świeżego wyniesie nie mniej niż 5,6 mln złotych. Dodatkowo firma wprowadziła wydłużony termin płatności dla swoich partnerów, którzy na tej podstawie wydłużają terminy obsługiwanym gastronomów, co korzystnie wpłynie na ich płynność finansową.

Firma, mimo zamknięcia lokali gastronomicznych, dba nadal o stan jakościowy instalacji do piwa beczkowego. Nieprzerwanie prowadzony jest więc serwis tych instalacji w celu ich zabezpieczenia higienicznego i przygotowania do bezpiecznego uruchomienia i podłączenia beczek ze świeżym piwem już w dniu restartu gastronomii.

Kompania Piwowarska do tej pory wsparła kwotą w wysokości 160 tys. złotych szpitale, w miastach, w których znajdują się jej browary, czyli w Tychach, w Poznaniu i w Białymstoku, w których leczone są osoby zarażone koronawirusem. Lech Pils– główny sponsor klubu Lech Poznań – wsparł inicjatywę fanów klubu, dzięki której do wielkopolskich szpitali i placówek medycznych dotarły potrzebne materiały, a Lech Premium – główny sponsor Festiwalu Pol’and’Rock – który od lat partneruje działaniom Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wsparł fundusz interwencyjny WOŚP, przekazując darowiznę w kwocie 500 tys. zł na walkę z pandemią.

SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.04.2020
Aktualizacja: 07.04.2020