Kompania Piwowarska z Listkiem CSR Polityki

Udostępnij artykuł

Kompania Piwowarska otrzymała Srebrny Listek CSR w 11. edycji zestawienia dobrych praktyk tygodnika Polityka. Lidera rynku piwa doceniono za wprowadzone rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także za prowadzenie transparentnej polityki informacyjnej tych działań. Listki CSR Polityki wręczono podczas uroczystej gali 31 maja br.

Kompania Piwowarska z Listkiem CSR Polityki

Kompania Piwowarska otrzymała w tym roku Srebrny Listek CSR za działalność operacyjną, w której firma uwzględnia wszystkie kluczowe rozwiązania normy ISO 26000. Bazuje na najlepszych lokalnych i globalnych praktykach zarządczych i stosuje międzynarodowe standardy. Istotnym elementem zarządzania jest także system zarządzania etyką oraz najwyższe standardy zarządzania personelem.

Od pierwszej edycji zestawienia Kompania Piwowarska otrzymała: pięć Srebrnych Listków CSR, pięć Złotych Listków CSR i Super Złoty Listek CSR.

Aby wziąć udział w zestawieniu, firmy musiały wypełnić ankietę online opracowaną na podstawie wytycznych normy ISO 26 000. W tej edycji plebiscytu oceniano działania firm w obszarach zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego (ang. EnvironmentalSocial and GovernanceESG). Ze względu na sytuację na rynku oraz zaangażowanie firm i organizacji na rzecz Ukrainy, tygodnik ocenił również te działania. Pytania dotyczące wsparcia dla Ukrainy i uchodźców były jednym z dwóch obszarów realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG’s). Drugim były kwestie odpowiedzialnej konsumpcji: pkt 12 SDG oraz klimatu pkt 13 SDG.

Do 11. edycji plebiscytu zgłosiło się 126 firm. Projekt powstał we współpracy z partnerami merytorycznymi: firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Kompania Piwowarska – opis

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwa, z udziałem wolumenowym 36,1% (dane GUS, 2021), zatrudniającym ponad 2700 osób.

W trzech browarach: Browar Dojlidy Białystok (1768), Lech Browary Wielkopolski (1895), Tyskie Browary Książęce (1629), warzy piwa najchętniej wybierane przez Polaków: Żubr, Tyskie, Lech, a także Książęce, Hardmade, Captain Jack. Firma posiada w ofercie również piwa czeskie: Pilsner Urquell i Kozel, włoską markę Peroni Nastro Azzurro, piwa bezalkoholowe: Lech Free 0,0%, Tyskie 0,0%, Książęce 0,0%, Hardmade 0,0% oraz szeroki wybór piw smakowych.

Kompania Piwowarska realizuje cele zrównoważonego rozwoju określone w strategii Lepsza Przyszłość 2030 opartej na czterech filarach. Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit m.in.: redukując emisję CO₂, minimalizując zużycie zasobów naturalnych, zamykając obieg opakowań, poddając odzyskowi blisko 100% odpadów powstających w procesie produkcji.

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International. Należącej do japońskiej Grupy Asahi – silnej marki na globalnym rynku piwa, wyrobów spirytusowych i żywności.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.06.2022
Aktualizacja: 02.06.2022