Dzięki konferencji Plant-Powered Perspectives już po raz czwarty szeroko pojęte roślinne jedzenie znajdzie się w centrum uwagi. Producenci żywności i restauratorzy zrozumieli, że produkty i dania roślinne spotykają się z dużym entuzjazmem polskich konsumentów. Na konferencji RoślinnieJemy uwaga branży spożywczej skupi się na najbardziej innowacyjne rozwiązania, które łączy wspólny mianownik – bardziej roślinny system produkcji żywności. Partnerem medialnym konferencji są Nowości Gastronomiczne.
Na całym świecie apetyt na mięso maleje, a potrzebę smacznych alternatyw – nie tylko dla produktów mięsnych – dostrzega coraz więcej producentów żywności. Nabiał roślinny kupuje już prawie co trzecie gospodarstwo domowe w Polsce (29,3 proc.), jak wynika z danych GfK Polonia dla Rzeczpospolitej. Te same dane pokazują, iż w odstępie zaledwie jednego roku roślinne zamienniki mięsa zaczęło wybierać ponad dwa razy więcej Polaków – w listopadzie 2019 roku po takie produkty sięgało 4,3 proc. Polaków, a w listopadzie 2020 roku aż 9,8 proc. Dynamicznie wzrasta również zainteresowanie roślinnymi zamiennikami ryb i owoców morza. Polacy jedzą około 12 kg ryb i owoców morza rocznie, a GUS w publikacji „Rolnictwo 2019” wskazuje, że ich spożycie na osobę z roku na rok spada. W sąsiednich Niemczech sprzedaż detaliczna roślinnych alternatyw ryb wzrosła o 623 proc. w ciągu dwóch lat. Również w Polsce na sklepowych półkach powoli pojawiają się takie produkty.
Konferencja Plant-Powered Perspectives to okazja do zastanowienia się nad przyszłością alternatyw produktów odzwierzęcych, poznania ludzi z branży, zainspirowania się i spróbowania roślinnych nowości. Jest to możliwe dzięki wyjątkowym partnerom. W tym roku obok przedstawicieli firm takich jak Danone, Biedronka, Żabka Polska czy Polsoja poznamy start-upy z różnych regionów świata – zaprosiliśmy między innymi Lukę Sincek ze słoweńskiego Juicy Marbles, producentów roślinnego fillet mignon, Jacka Prusa z Kuleana, którego start-up wytwarza roślinnego tuńczyka sushi grade, czy Katarzynę Siczek z It’s Bean, lokalnej firmy produkującej alternatywy jogurtów na bazie fasoli.
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Konferencji towarzyszy także kolejna odsłona Plant-Powered Pitching, przestrzeni dla innowatorów z pomysłami na zrewolucjonizowanie systemu produkcji żywności. To wyjątkowa okazja do zaprezentowania się przed jedyną w swoim rodzaju branżową widownią. Partnerami konkursu są EIT Food, część Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii – instytucji Unii Europejskiej, której zadaniem jest stworzenie w Europie środowiska sprzyjającego innowacyjności i przedsiębiorczości – oraz foodtech.ac, czyli akceleratora, który łączy technologię i branżę spożywczą w służbie całemu światu.
W tym roku podczas przerwy uczestnicy konferencji będą mogli spróbować nowych produktów – w tym alternatyw ryb od Polsoi, już niemalże legendarnej marki na rynku roślinnych zamienników. Lunch przyszłości zapewni Nice To Fit You, catering dietetyczny, który z sukcesem rozwija swoją ofertę dań roślinnych.
Energetyczne doładowanie będzie możliwe dzięki kawie speciality HAYB. A znana i lubiana warszawska kawiarnia Słodki Bez zadba o słodką przekąskę do kawy, dzięki wsparciu zaprzyjaźnionej marki Naturell, producenta wysokiej jakości suplementów diety. Uczestnicy konferencji spróbują także produktów Violife – niepisanego lidera w kategorii alternatyw sera w Europie.
Partnerami technologicznymi konferencji są Hortimex, który swoimi rozwiązaniami wspiera producentów żywności roślinnej, oraz Givaudan, dzięki któremu uczestnicy będą mogli zgłębić temat innowacji w obszarze roślinnych alternatyw ryb.
W tym roku wydarzenie odbędzie się w formacie hybrydowym. Spotkania na żywo dostępne są tylko dla osób w pełni zaszczepionych na COVID-19. Bilety są dostępne jeszcze dziś na stronie partnera wydarzenia, platformie Eventory.
Program konferencji dostępny jest na stronie: https://konferencje.roslinniejemy.org/ppp-2021
Bilety zakupić można na stronie Eventory: https://eventory.cc/event/plant-powered-perspectives-2021
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych i właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania RoślinnieJemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii RoślinnieJemy prowadzona jest także akcja „Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym „Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.